جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه به بخش خصوصی جدید واگذار می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مجید نیکی ملکی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات نحوه واگذاری بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه که با حضور معاون امور اقتصادی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: این بیمارستان متعلق به شرکت تعاونی سلامت گستر ساوه، یکی از پروژه هایی است که چند سال پیش از محل پرداخت تسهیلات بنگاه های کوچک زودبازده راه اندازی شد، اما به دلایل مختلف متاسفانه طرح موفق نبود و موفق به بازپرداخت تسهیلات دریافتی نشد.

وی افزود: این بیمارستان سال گذشته به دلیل عدم وصول درآمدها، عدم دریافت مطالبات از بیمه ها و عدم توانایی در بازپرداخت تسهیلات به حالت تعطیل درآمد. بدنبال تعطیلی این بیمارستان رایزنی های متعددی از سال گذشته برای واگذاری آن به بخش دولتی انجام شد ولی این مهم محقق نشد و در نهایت مقرر شد سهامداران جدید از بخش خصوصی که متعلق به جامعه پزشکی هستند به این عرصه وارد شدند و انتقال سهام در شرکت تعاونی انجام شود و بیمارستان فعال شود.

نیکی ملکی اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکل اصلی در فرایند انتقال سهام، بدهی های این تعاونی به بانک صادرات بود امروز جلسه ای برگزار شد و تفاهم شد که بدهی معوق بیمارستان با پرداخت حداکثر 5 درصد کل بدهی توسط سهامدار جدید و بازپرداخت در حداکثر زمان ممکن یعی 60 ماهه و دریافت اقساط توسط بانک به صورت پلکانی مورد بررسی قرار گرفته و در این خصوص اقدام شود. بر این اساس نتیجه تفاهم نهایی خریداران جدید با بانک صادرات طی دو هفته آینده اعلام می شود و با تمهیداتی که پیش بینی شده انتظار می رود از اوایل مهرماه بیمارستان در ساوه مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

وی اظهار کرد: قرار است پس از انتقال سهام و استقرار سهامداران جدید و آغاز فعالیت بیمارستان، موضوع تسهیلات جدید برای بازسازی و نوسازی تجهیزات و تکمیل آنها، تکمیل بخشی از ساختمان که هنوز ناتمام است و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز در دستور کار استان قرار گرفته و تا پایان سال در اولویت قرار گرفته و پرداخت شود.

نیکی ملکی تاکید کرد: در راستای پیشرفت اصولی کار مقرر شد که تیم های کارشناسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی خریداران را تا نقل و انتقال سهام و اخذ و تغییر مجوزها همراهی کنند تا کار با نظر آنها انجام شود و این ظرفیت درمانی مجددا به چرخه خدمات بازگردد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group