شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

همزمان با فرا رسیدن هفته دولت و با حضور نماینده مجلس، فرماندار و جمع دیگری از مسئولان شهرستانی 6 طرح خدماتی و بهداشتی در ساوه کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مرکز جامع سلامت امام حسین (ع) در منطقه عباس آباد ساوه نخستین پروژه ای بود که افتتاح شد. این مرکز به وسعت ۲۰۰ متر مربع با مشارکت بین بخشی دانشکده علوم پزشکی و سپاه پاسداران در قالب طرح کرامت و با مشارکت مالی و شهرداری (تسهیل در واگذاری زمین پایگاه ) احداث شده است.

این پایگاه سلامت به دلیل استقرار در یکی از نقاط حاشیه ای شهر از اهمیت خاصی در خدمت رسانی به مردم حاشیه نشین برخوردار است.

نماینده مردم ساوه زرندیه در مجلس شورای اسلامی در آئین بهره برداری از این پایگاه بهداشتی و درمانی از احداث 24 پایگاه سلامت در ساوه و زرندیه خبر داد و گفت: این میزان پایگاه سلامت در شرایطی در حال احداث است که دولت در تنگنای مالی بسر می برد اما اهتمام وزارت بهداشت و پیگیری های صورت گرفته در جهت ارتقای رضایت مردم است.

محمدرضا منصوری به افزایش بودجه حوزه سلامت ساوه و زرندیه از 24 میلیارد به بیش از 40 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: تاسیس دانشکده علوم پزشکی و ارتقای بودجه سلامت در این دو شهرستان موجب افزایش خدمات ارائه شده به مردم در حوزه بهداشتی و درمانی شده است.

محمد بهاروند معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: پایگاه سلامت منطقه عباس آباد ساوه با همکاری و مشارکت بین بخشی دانشکده علوم پزشکی، سپاه و شهرداری احداث شده است و خدمات قابل توجهی را به حاشیه نشینان ارائه می دهد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه ساوه نیز از مشارکت مالی 500 میلیون ریالی سپاه در احداث این پایگاه خبر داد و گفت: این پایگاه جزو 20 طرح مصوب سال 1395 بود که با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال با مشارکت سپاه و دانشکده علوم پزشکی احداث شده است.

سرهنگ پاسدار محمد شریف بیان کرد: این پایگاه توانسته است برای چهار نفر اشتغال ایجاد کند و قابلیت ارائه خدمات سلامت و بهداشت به هفت هزار نفر از جمعیت منطقه عباس آباد و شهرک هدایت ساوه را داراست.

به گزارش ایسنا، همچنین با حضور مسئولان عملیات اجرایی احداث بوستان معلولان در ساوه آغاز شد.

سیدمهدی حسینی شهردار ساوه در آئین کلنگ زنی بوستان معلولان ساوه گفت: این بوستان به وسعت 13 هزار متر مربع است که در فاز نخست هفت هزار متر مربع آن با هدف ارائه خدمات به معلولان شهر با در نظر گرفتن تمامی استانداردهای لازم احداث می شود.

وی بیان کرد: برای احداث این بوستان در مجموع چهار میلیارد ریال اعتبار تخصیص می یابد و پیش بینی می شود که همزمان با دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

ساماندهی منطقه یاقوت آباد با هفت میلیارد و 600 میلیون ریال، بهره ‌ برداری از پارک محله ای در منطقه حاشیه‌نشین شهرک هدایت به مساحت سه هزار و 600 متر مربع با شش میلیارد و 160 میلیون ریال اعتبار و بهره برداری از جایگاه پمپ بنزین واقع در مجتمع خدماتی رفاهی آسمان اتوبان ساوه همدان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر از دیگر پروژه هایی بود که با حضور مسئولان افتتاح شد.

فرماندار ساوه در آئین افتتاح جایگاه پمپ بنزین اتوبان ساوه همدان گفت: مسیر مجتمع خدماتی رفاهی باران در اتوبان تهران ساوه تا شهر همدان فاقد جایگاه سوخت بود و برای مسافران مشکلات زیادی ایجاد می کرد که با پیگیری های صورت گرفته قرار شد چندین مجتمع خدماتی و رفاهی در این مسیر احداث شود.

وی بیان کرد: یکی از علل اصلی بروز تصادفات در محور ساوه همدان نبود مجتمع های خدماتی رفاهی است که با احداث چندین مجتمع و ایجاد فضایی برای استراحت رانندگان و مسافران ضمن فراهم آوردن سفری ایمن بخش اعظمی از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی کاهش خواهد یافت.

به گرارش ایسنا، افتتاح خانه جوان دیگر طرح افتتاحی امروز در ساوه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group