جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه گفت: مجمع خیرین سلامت فارغ از بهره برداری‌های سیاسی و جناحی فعالیت کند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در آئین برگزاری دومین دوره انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت شهرستان‌های ساوه و زرندیه که با حضور معاون امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور برگزار شد عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور به دور از مسایل اداری، جناحی و سیاسی و براساس دستورالعمل‌های موجود و صرفا برای جلب رضایت مردم و با نیت الهی فعالیت کند که قطعا توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم دیندار و نوعدوست ساوه با تاسی از سیره اهل بیت (ع) همواره در امور خیرخواهانه پیشگام هستند و نتیجه آن کسب رتبه برتر خیرین در حوزه مدرسه سازی در سطح استان و قرار گرفتن در ردیف رتبه های برتر کشوری است.

وی تصریح کرد: با وجود مهاجر پذیر بودن ساوه و حجم بالای جمعیتی در این شهرستان، به دلیل مشارکت خیرین با چالش جدی در حوزه تامین فضای آموزشی برای تحصیل دانش آموزان مواجه نیستیم و خیرین دوشادوش دولت و حتی بیشتر از اعتبارات دولتی در ساخت مدرسه مشارکت موثر دارند.

فرماندار ساوه با اشاره به حجم بالای تردد از محورهای این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور گفت: آمار بالای تصادفات و نیز جمعیت بالای این شهرستان نیازمند مشارکت خیرین در حوزه سلامت و ارتقای شاخص های درمانی در حوزه ساخت و تجهیز است.

وی تصریح کرد: خیرین حوزه سلامت در ساوه در احداث مراکز درمانی، خانه های بهداشت، اورژانس و فضای فیزیکی درمانی مشارکت بالایی داشتند اما کمک های موجود با حجم بالای جمعیتی این شهرستان همخوانی ندارد و مشارکت خیرین بیشتر از گذشته احساس می شود.

بهاروند با اشاره به واگذاری 9 هکتار زمین برای پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: با واگذاری این میزان زمین و تغییر کاربری صورت گرفته امیدواریم با مشارکت خیرین سلامت در توسعه اماکن درمانی و بهداشتی محدودیت نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: فعالیت مجمع خیرین سلامت موجب اثر بخشی بیشتر در ارتقای شاخص های درمانی شده است.

عباس نیک روش، در ادامه به کمبودهای ساوه در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: اصلی ترین اولویت درمانی در ساوه احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مدرس این شهرستان است.

وی با اشاره به قدمت 50 ساله بیمارستان شهید مدرس ساوه گفت: علاوه بر قدمت بالای این مرکز درمانی به واسطه وقوع حریق در سه ماه گذشته به بخشی از اورژانس خسارت وارد شد، از این رو ضرورت احداث بیمارستان جایگزین دوچندان شده است.

نیک روش با اشاره به واگذاری قطعه زمینی برای احداث بیمارستان جایگزین اظهار کرد: برای آغاز عملیات اجرایی احداث این مرکز نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

وی به تفاهم نامه منعقد شده سه جانبه در احداث این بیمارستان اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه چنانچه معادل آورده از سوی دانشکده علوم پزشکی و خیرین برای احداث این بیمارستان تامین شود به همان میزان از سوی وزارت بهداشت برای تکمیل در ساخت مساعدت خواهد شد.

رئیس علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای احداث این بیمارستان با مشارکت سازمان برنامه و بودجه صورت می گیرد و براساس برآوردهای پیش بینی شده احداث این مرکز درمانی به تخصیص اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان نیاز دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group