جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار ساوه خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد (سمن) این شهرستان شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در جریان بازدید از فعالیت‌های موسسه خیریه کریم اهل بیت(ع) و درمانگاه دارالشفای شبانه روزی کوثر وابسته به این موسسه عنوان کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی به همت سمن‌ها و با مشارکت نهاهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی، علاوه بر جلوگیری از موازی کاری، موجب برخورداری از آمار دقیق در حوزه جامعه هدف دریافت خدمات حمایتی شده و کار شناسایی و اقدامات حمایتگرانه از افراد تحت پوشش را به صورت منسجم، تسهیل می‌بخشد.

وی از سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان حمایتی دولت با ساختاری قانونمند و مستقل یاد کرد که به دلیل ارتباط مستقیم با مردم موجب کاهش هزینه دولت در کمک کردن و یاری رساندن به مردم شده است از این رو توانمندسازی سمن‌ها با ایجاد بانک اطلاعاتی از آخرین وضعیت جامعه هدف آنان، موجب کیفی سازی در ارائه خدمات می‌شود.

فرماندار ساوه در ادامه با تقدیر از خدمات موسسه خیریه کریم اهل بیت(ع) ساوه اظهار کرد: کمک به نیازمندان و ایتام یک کار مقدس انسان دوستانه است و توفیقی بزرگ به شمار می رود.

وی دستگیری از نیازمندان را توصیه قرآن کریم و اهل بیت (ع) بیان کرد و گفت: هر چقدر کمک به فقرا مردم محور باشد تاثیرگذاری آن در جامعه بیشتر بوده و نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

بهاروند سازمان های مردم نهاد را از بدنه مردم و جامعه دانست و تصریح کرد: داوطلبانی که در سمن‌ها فعالیت می‌کنند از بدنه اجتماع هستند و به خوبی نیازهای جامعه را احصاء و در صدد برآوردن مطالبات و نیازها هستند.

وی نگاه دولت را به سمن‌ها نگاه مشارکتی بیان کرد و گفت: دولت آمادگی لازم را در حمایت از اهداف و فعالیت‌های سمن‌ها با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها اعلام می کند.

فرماندار ساوه حفظ کرامت انسانی افراد تحت پوشش موسسات خیریه در قالب سمن‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: سمن هایی که در حوزه خیریه فعالیت می کنند با حفظ حرمت و شخصیت و با تاسی از سیره اهل بیت(ع) به یاری نیازمندان می شتابند.

وی همچنین خواستار توانمندسازی نیازمندان با ایجاد اشتغال در قالب اعطای تسهیلات بانکی و یا بکارگیری در واحدهای تولیدی و صنعتی شد و گفت: تعامل و همکاری مجموعه سمن ها با فرمانداری، اداره کار و سایر مراجع ذیربط موجب ایجاد اشتغال و توانمندساختن مددجویان شده و آنان را از چرخه حمایتی خارج خواهد کرد.

فرماندار ساوه در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت درمانگاه شبانه روزی خیریه کوثر ساوه وابسته به موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) گفت: استقرار این درمانگاه در یکی از نقاط حاشیه ای شهر موجب بهره مندی مردم این نقطه از شهر از خدمات درمانی مطلوب شده است.

وی با اشاره به مراجعه ماهانه افزون بر دو هزار و 500 نفر به این درمانگاه اظهار کرد: این میزان مراجعه به درمانگاه کوثر موجب کاهش مراجعه دو هزار و 500 نفری مردم به بیمارستان های سطح شهر شده و ارائه خدمات درمانی به بیماران اورژانسی به دلیل کاهش حجم مراجعات بیماران غیر اورژانسی را بهبود می بخشد.

بهاروند همچنین خواستار افزایش سقف تعداد نسخه‌های این درمانگاه به دلیل حجم مراجعات و خیریه بودن آن از سوی سازمان تامین اجتماعی و سایر بیمه ها شد تا موجب افزایش درآمد و تامین هزینه های این مجموعه شود.

به گزارش ایسنا؛ در جریان این بازدید مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) ساوه به بیان گزارشی از نحوه فعالیت و اقدامات این موسسه پرداختند.

موسسه خیریه کریم اهل بیت(ع) با تاسی از سیره ائمه اطهار (ع) در احسان و نیکوکاری به نیازمندان از سال 1379 در قالب صندوق خیریه کریم اهل بیت (ع) فعالیت می‌کرد که از سوی فرمانداری ویژه ساوه مجوز فعالیت رسمی در قالب موسسات مردم نهاد گرفت.

کمک به خانواده‌های نیازمند، بی سرپرست، بدسرپرست، ایتام، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای مشکلات اقتصادی و ... تامین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و ... از اهداف این موسسه است.

افزون بر 550 خانواده نیازمند تحت پوشش موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) قرار گرفته‌اند و برخی با معرفی به کار و برخی نیز بصورت مقطعی کمک شده‌اند و در حال حاضر 140خانواده تحت پوشش هستند.

توزیع بن کالاهای مورد نیاز، توزیع مواد غذایی و تاسیس دارالشفای شبانه روزی کوثر به منظور رفع نیازهای درمانی و بهداشتی خانواده‌های تحت پوشش از برنامه‌های موسسه است.

موسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) که مزین به لقب مبارک حضرت امام حسن مجتبی (ع) است شامل پنج عضو اصلی هیئت مدیره و دو بازرس است و دارای کمیته‌های مالی، فرهنگی، تحصیلی، پزشکی، فنی و مهندسی است و با برگزاری جلسات ماهیانه و در حد توان به یاری نیازمندان واقعی و ایتام می‌شتابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group