پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون زندان و مسئول ستاد دیه و کمک‌های مردمی ساوه گفت: با تلاش ستاد دیه شهرستان در سال گذشته 65 زندانی جرایم غیرعمد و مالی آزاد شدند.

احمد ترکاشوند ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا، منطقه مرکزی، در شهرستان ساوه، رقم بدهی مالی این تعداد زندانی را سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با تلاش ستاد دیه و کمک‌های مردمی شهرستان و دعوت از شکات پرونده‌ها بالغ بر یک میلیاد و 500 میلیون تومان از این مبلغ با رضایت شاکیان پرونده اخذ رضایت شد و یک میلیارد تومان آن توسط خود زندانیان، 250 میلیون تومان از طریق سایر منابع و خیرین و مابقی که حدود 750 میلیون تومان بود از طریق جذب منابع مالی به همت ستاد دیه تامین و زمینه آزادی 65 نفر از زندان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 35 زندانی جرایم غیر عمد و مالی در زندان ساوه در انتظار آزادی به سر می‌برند، گفت: برای آزادی این تعداد زندانی نیازمند تامین مبلغی بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون تومان هستیم که امیدواریم با پیگیری لازم و جلب مشارکت مردمی زمینه آزادسازی این تعداد زندانی فراهم شود.

به گفته معاون زندان ساوه اولویت پرداخت دیه و آزادی زندانیان به ترتیب محکومین مالی ناشی از تصادفات رانندگی، بدهی مالی (چک، ورشکستگی و ...) نفقه، حوادث کارگاهی و مهریه است.

وی از برگزاری جشن گلریزان و مراسم کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همزمان با ماه مبارک رمضان در ساوه خبر داد و گفت: این مراسم با حضور خیرین و مردم شهرستان در راستای گسترش سنت احسان و نیکوکاری به منظور ایجاد شرایط مناسب جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت به آغوش خانواده همزمان با سومین روز از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

ترکاشوند در ادامه از کسب رتبه برتر ستاد دیه و کمک‌های مردمی شهرستان ساوه برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: براساس ارزیابی‌های بعمل آمده بیشترین تعهد از سوی خیرین و بهترین عملکرد در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان مرکزی به شهرستان ساوه اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل رسیدگی به مشکلات محکومین جرایم غیرعمد خصوصا دعوت از شکات و اخذ رضایت از آنان در بخشی از طلب شان و ارسال به موقع پرونده‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین جهت آزادی و حرکت رو به رشد، ستاد دیه شهرستان ساوه از سوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی و ستاد دیه استان مورد تقدیر قرار گرفته است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group