پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رییس جمعیت هلال احمر ساوه گفت : رزمایش سازمان های امدادی به مناسبت آغاز طرح امداد و نجات نورزی با هدف ارتقای سطح توانمندی‌های سازمان‌های امدادی و افزایش سطح تعامل و همکاری بین سازمان‌های امدادی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدلقمان حسینی در این مراسم افزود : این مانور با سناریوی تصادف دو خودروی سواری با سه مصدوم و احتمال وقوع آتش سوزی اجرا شد که جمعیت هلال احمر، اورژانس ، آتش‌نشانی‌، پلیس راهور ، نیروی انتظامی و راهداری برگزار شد.

وی اضافه کرد : در این مانور عوامل امدادی با تثبیت؛ رهاسازی و انتقال مصدومین با هم همکاری کردند و یک تیم تخصصی نجات در حوادث حمل و نقل خواهران اقدام به دسترسی، رهاسازی، تثبیت و انتقال مصدوم فرضی کرده و همزمان یک تیم تخصصی نجات در ارتفاع این جمعیت اقدام به عملیات فرود(راپل) کردند.

وی گفت: از کلیه اعضاء داوطلب این جمعیت اعم از غنچه‌های هلال،جوانان، امدادگران، نجاتگران و داوطلبان حضور داشتند.علاوه بر آن عوامل اورژانس ضمن تثبیت پزشکی مصدومین و انجام اقدامات لازم ،مصدومین را به مرکز درمانی منتقل و عوامل آتش‌نشانی اطفاء حریق و ایمن سازی محل را انجام دادند.

وی در ادامه از اجرای طرح امداد و نجات نورزوی از 25 اسفند تا 15 فروردین خبر داد و اضافه کرد : در سال جاری دو پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی با هدف تسریع در عملیات امداد رسانی اضافه شده است.

رییس جمعیت هلال احمر ساوه گفت : همچنین طرح سلامت و ایمنی مسافرین نوروزی با رویکرد پیشگیری از حوادث و سوانح جاده ای در دو ایستگاه در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

حسینی افزود : بیش از پنجاه نفر از اعضای جوانان‌، داوطلبین ، نجاتگران و امدادگران در طول طرح نوروزی همکاری می کنند.

رزمایش سازمان های امدادی شهرستان ساوه با هدف ارتقای توان و آمادگی برای ارائه خدمات در نوروز ۹۷ در محوطه جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این رزمایش با هدف افزایش هماهنگی و انسجام هر چه بیشتر دستگاه های امدادی دخیل در طرح ملی نوروزی 97 صورت پذیرفته است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group