سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

به مناسبت فرا رسیدن 15 اسفندماه روز درختکاری با حضور خانواده های معظم شهدای مدافع حرم ساوه، مسئولان شهری و دوستداران محیط زیست و دانش آموزان، آئین روز درختکاری در مجاورت پل الغدیر ساوه برگزار شد و شرکت کنندگان با غرس نهال یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و آتش نشان را گرامی داشتند.



به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، شهردار شهر ساوه در این آئین، از روز 15 اسفندماه به عنوان روز آشتی با طبیعت یاد کرد و گفت: تبدیل محیط شهری به یک محیط سالم و بهداشتی از جمله وظایف شهرداری است و کاشت درخت و توسعه فضای سبز از جمله اقداماتی است که در این حوزه صورت می گیرد.

کامران جوادی با تاکید بر اینکه زنگ خطر خشکسالی و مواجه شدن کشورمان با پدیده ریزگردها چندی است که نواخته شده است، افزود: در چنین شرایطی کاشت درخت و توسعه فضای سبز شهری از جمله وظایفی است که بر عهده همه شهروندان است و صیانت و نگهداری از آن وظیفه ای به مراتب سنگین تر و مهم تر است.

وی از 15 اسفندماه به عنوان یک حرکت نمادین در کاشت درخت یاد کرد و افزود: این اقدام نمادین کمک شایانی به گسترش کیفی و کمی فضای سبز خواهد کرد.

شهردار ساوه با اشاره به کمبود منابع آبی در شرایط کنونی گفت: این اقدام نمادین باید در حالی صورت گیرد که توجه جدی به منابع آبی موجود داشته و استفاده از منابع آبی در کشاورزی با محوریت سیستم آبیاری نوین و تحت فشار صورت گیرد تا با چالش و بحران کمبود آب نیز مواجه نشویم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساوه نیز گفت: 15 اسفندماه که به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است بهانه ای برای تکریم طبیعت و احترام به محیط زیست است.

قاسم جبران افزود: حیات ما وابسته به فضای سبز است و محیط زیست با زندگی بشری عجین شده است . از این رو غفلت از محیط زیست و تخریب آن لطمات جبران ناپذیری را به جامعه و زندگی بشری وارد می کند و در صورت از بین رفتن فضای سبز با بحران ها و مخاطرات زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه انسان همواره به آب بهداشتی، زمین پاک و هوای سالم نیاز دارد، اظهار کرد: مشارکت شهروندان در ایجاد، توسعه و نگهداری از فضای سبز شهری از ضرورت خاصی برخوردار است.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساوه در ادامه به اقدامات این سازمان در طرح استقبال از بهار و بزرگداشت روز درختکاری اشاره کرد و گفت: کاشت 300 هزار جعبه بوته و گلدان، گل‌های فصلی جهت احیای فضای سبز، نصب المان نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهر، روفت و روب سرویس‌های بهداشتی، اماکن اقامتی و نمازخانه‌ها، گسترده شدن فرش گل در ارتفاع در پارک خطی سید جمال الدین اسدآبادی برای زیباسازی مبلمان شهری، کاشت درخت و احداث فضای سبز در فاز اول پارک فدک با هماهنگی سازمان عمران از جمله فعالیت‌هاست.

وی توزیع 10 هزار نهال صنوبر، زیتون تلخ، انجیر و ... به صورت رایگان در پارک طالقانی، کاشت نهالی در محله های سطح شهر، کاشت نهال در مدارس، بازپیرایی پارک فلاحت و پارک های محله ای را از دیگر اقدامات بیان کرد.

در این مراسم با اجرای سرود و نمایش با موضوع حفاظت از محیط زیست شرکت کنندگان و دانش آموزان به حفاظت از فضای سبز و محیط زیست توصیه شده و اقلام فرهنگی زیست محیطی در بین آنان توزیع شد. در ادامه با اهدای گلدان از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group