جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

د ر جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که چهارشنبه هفته گذشته در شهر آوه برگزار شد، تصویب طرح هادی شهر آوه از جمله درخواست های مردم این شهر بود که توسط شهردار آوه مطرح و تصویب آن در شورای برنامه ریزی استان مطالبه شد.

شهردار شهر آوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، گفت: این درخواست مردم شهر آوه پس از گذشت تنها 48 ساعت با دستور استاندار مرکزی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسید.

مسعود خاکپور افزود: پس از دو سال پیگیری مستمر شهرداری و شورای اسلامی شهر آوه و تلاش کارشناسان و مشاوران و همکاری معاونت امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان ساوه، مدیر کل دفتر فنی استانداری، و دستور قاطع استاندار مرکزی طرح هادی شهر آوه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب نهایی رسیده و وعده استاندار مرکزی بعنوان نماینده عالی دولت در استان، برای این شهر تحقق یافت.

وی بیان کرد: تصویب این طرح گامی موثر در راستای توسعه و آبادانی شهر آوه بوده و خدمت بزرگی برای شهروندان است و موجب خواهد شد که شهرداری راسا اقدام به ارائه خدمات شهری در حوزه استحفاظی خدمات شهری کند.

شهردار آوه از این شهر به عنوان شهری جدیدالتاسیس یاد کرد که از سال 1392 به عنوان نقطه شهری محسوب شده است و نزدیک به 4500 نفر جمعیت دارد و عمده شغل شهروندان کشاورزی و دامداری است که در محدوده شهر استقرار دارند.

وی مساحت این شهر را براساس طرح هادی روستایی 143 هکتار بیان کرد و افزود: محدوده خدماتی طرح هادی شهری 163 هکتار است که پس از کارشناسی و بررسی به تصویب رسید. ضمنا حریم شهر آوه نیز به مساحت 755 هکتار مشخص و به تصویب رسید.

خاکپور در ادامه به تشریح موضوع طرح هادی اشاره و به مزایای اجرای آن پرداخت و گفت: هر نقطه شهری برای امور شهرسازی و عمرانی و قرار دادن هر یک از کاربری‌ها مانند مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی آموزشی، بهداشتی و... و عرض معابر نیاز به نقشه و ضوابط شهرسازی دارد که تاکنون طرح و نقشه آوه روستایی بود و بر اساس موقعیت و نیازهای روستایی تدوین شده بود.

وی بیان کرد: با ارتقای آوه به شهر برای برطرف کردن نیازهای مردم ساکن در شهر باید نقشه شهری و کاربری‌های شهری و ضوابط طرح و نقشه شهری تدوین شود و با این تغییرات مساحت محدوده شهر آوه از ۱۴۳ هکتار به ۱۶۳ هکتار افزایش یافت که شهرداری و ادارات طبق آن و در آن محدوده خدمات ارائه می‌دهند.

شهردار شهر آوه بیان کرد: ضمنا چون آوه بدلیل روستا بودن فاقد حریم مصوب بود، لذا نقشه حریم شهر با مساحت ۷۵۵ هکتار نیز به تصویب رسید و دامداری‌ها در داخل حریم قرار گرفتند که از این به بعد شهرداری مجاز شد با رعایت ضوابط به آنها خدمات‌رسانی کند.

وی بیان کرد: در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت طرح هادی شهری با کارفرمایی دفتر فنی استانداری تدوین و در نهایت با تصویب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان تصویب می‌شود و در صورت نیاز به تغییرات از طریق استانداری انجام می‌شود. شهرهای بیش‌ از 25 هزار نفر جمعیت طرح جامع و تفضیلی دارند که ضوابط خاص خود را دارند.

خاکپور با اشاره به پیگیری‌های شهرداری در به ثمر رسیدن این طرح گفت: بسیاری از نقاط استان که سالهای گذشته و پیش از شهر شدن آوه به شهر ارتقا یافته بودند همزمان با این شهر موفق به تصویب طرح هادی شدند که این افتخار و موفقیتی برای شهرداری و شورای اسلامی شهر آوه است و از حسن نظر استاندار مرکزی و مجموعه شورای برنامه ریزی تشکر و قدردانی را داریم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group