جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

استاندار استان مرکزی گفت: استقرار نمایندگی ادارات خدمات رسان در شهر پرندک بخش زیادی از مشکلات این شهر را برطرف می‌کند.

سیدعلی آقازاده چهارشنبه نهم تیرماه در جلسه بررسی مشکلات شهر پرندک در سالن جلسات شهرداری پرندک اظهار کرد: شهر پرندک یکی از بهترین شهرهای استان در برگزاری پرشور انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ بود که نشانگر علاقه مردم شهر پرندک به نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید قدردان مشارکت بالای مردم این شهر در حماسه سیاسی انتخابات باشند، اظهار کرد: امید است دولتی سرشار از انرژی و انگیزه به همراه شورای شهری پرتوان و پویا بتوانند قدردان حضور حداکثری مردم این منطقه باشند.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: شورای اسلامی در دوره پنجم خدمات بسیار زیادی را به مردم این شهر ارائه کرد و شورای ششم باید ادامه دهنده فعالیت‌های شورای قبلی بوده و با بررسی نقاط قوت و ضعف به انسجام و هم‌افزایی بیشتر شهر کمک کنند.

او با اشاره به بضاعت اندک شهر پرندک گفت: شهرداری پرندک جزو شهرهای با درآمد پائین و حداقلی است اما با همین بضاعت اندک خدمات گوناگون و متعددی از سوی شهرداری صورت گرفته و پروژه‌هایی متناسب با نیاز شهری تعریف و اجرایی شده است.

آقازاده در خصوص ارتقای شهر پرندک به بخش به عنوان یکی از مطالبات مردم این شهر گفت: شهر پرندک برای استان مرکزی اهمیت دوچندان دارد و تاسیس بخشداری با مجوز هیات وزیران صورت می‌گیرد و تلاش خواهیم کرد تا این خواسته مردم شهر پرندک با سازوکاری که در حوزه تقسیمات کشوری برای آن تعریف شده است پیگیری شود.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه شهر پرندک بر لزوم استقرار نمایندگی ادارات به منظور ارائه خدمات بهینه به شهروندان این شهر تاکید کرد و از شهرداری خواست تا شرایطی را مهیا کند که فضای فیزیکی برای استقرار نمایندگی ادارات شهرستان در این شهر به دلیل بعد مسافت تا مرکز شهرستان و ارتقای سطح رضایتمندی مردم فراهم شود.

استاندار مرکزی از اعطای ۶۰۰ میلیون تومان برای تسریع در احداث بلوار ورودی شهر پرندک از محل منابع استانی خبر داد و افزود: بخشی از قیر مورد نیاز برای آسفالت این بلوار نیز از طریق استانداری تامین خواهد شد.

امام جمعه پرندک نیز خواستار تعجیل در انجام کارهای نیک شد و گفت: عجله در انجام کار نیک شیرینی آن را دو چندان می‌کند و نباید کار خوب را امروز و فردا کرد و تاخیر در انجام کار نیک شیرینی آن را از بین خواهد برد.

حجت‌الاسلام عبدالمجید مجدی‌زاده افزود: نباید در انجام کار نیک در نزد خدا و مردم فخرفروشی کرد بلکه باید کار را برای رضای خدا و مردم انجام داد تا در پیشگاه خدا کارهای نیک بزرگتر نمایان شود.

وی با تقدیر از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری پرندک گفت: هم افزایی بین مسئولان شهر مشهود است. وقتی گفته می شود پرندک پیشانی استان مرکزی است باید علامت سجود بندگی در پیشانی این شهر نمایان شود و باید به گونه‌ای فضای شهر را آراسته کرد که نشانگر بندگی و دینداری مردم این منطقه باشد.

فرماندار شهرستان زرندیه تعامل بین بخشی شورای شهر و شهرداری پرندک را عامل مهمی در توسعه این شهر دانست و افزود: شهر پرندک به عنوان پیشانی استان مرکزی و برخوردار از مزیت‌های گوناگون محکوم به توسعه است و خوشبختانه حجم اجرای پروژه‌های عمرانی از سوی شهرداری با کمک دولت، نوید بخش فردایی بهتر برای این نقطه از استان مرکزی و شهرستان زرندیه است.

سیامک سلیمانی افزود: انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در شهر پرندک با حضور پرشور برگزار شد که نشانگر علاقه وافر مردم این شهر به نظام اسلامی است و خوشبختانه علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی فراوانی در این شهر اجرا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر پرندک نیز گفت: شهر پرندک به دلیل جمعیت بالا و مزیت‌های خاصی که دارد قابلیت ارتقاء به بخش را داراست و ارتقای این شهر به بخش در حوزه تقسیمات کشوری از مطالبات بحق پرندکی‌هاست.

حامد سرمدیان افزود: درخواست شهروندان شهر پرندک از طریق شبکه دولت به استانداری مرکزی ارسال شده است و با توجه به پیگیری‌هایی که از طریق وزارت کشور صورت گرفته است، بررسی ارتقای این شهر به بخش در وزارت کشور منوط به اظهار نظر از سوی مقامات استانی است.

وی با اشاره به وجود پرتعداد روستاهای اقماری در این منطقه گفت: روستاهای سلطان احمدلو، پیک، سلطان آباد و ... با برخورداری از ظرفیت‌های متعدد به ویژه در حوزه کشاورزی در تولید پسته زیرساخت مناسبی در کنار جمعیت قابل توجه منطقه برای ارتقای به بخش است.

سرمدیان با اشاره به اینکه پرندک بعد از مامونیه از نظر وسعت و جمعیتی شهر دوم شهرستان زرندیه است، اظهار کرد: استقرار نمایندگی ادارات شهرستان در شهر پرندک و شبانه روزی شدن درمانگاه از دیگر مطالبات مردم شهر پرندک است. امکانات و زیرساخت‌های این شهر محدود است و زیبنده مردم پرندک نیست.

در ادامه شهردار پرندک نیز ورودی نامناسب این شهر را از دغدغه‌های شهروندان دانست و با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساماندهی ورودی این شهر از سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: عملیات اجرایی ساماندهی ورودی شهر و احداث بلوار شهدای هسته‌ای شهر پرندک در ۶ ماه اخیر شدت یافته است و تاکنون افزون بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با آسفالت لاین شمالی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

علی مددی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برای ساماندهی ورودی شهر پرندک هزینه شده است، گفت: برای آسفالت لاین شمالی این بلوار نیازمند تخصیص ۲۰۰ تن قیر هستیم و امیدواریم با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و ایجاد فضای سبز ظرف مدت دو ماه آینده آماده بهره برداری است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دولت در کنار تولید و تولیدکنندگان است، گفت: دولت اصلی‌ترین رکن در مانع‌زدایی از تولید است و عملکرد دولت نشان دهنده آن است که در این راستا به خوبی و موفق عمل کرده است.

سیدعلی آقازاده چهارشنبه نهم تیرماه در جریان بازدید از پروژه‌های شهرداری‌های رازقان، زاویه و پرندک و شرکت محصولات غذایی برتر واقع در شهرک صنعتی پرندک از توابع شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محصولات غذایی برتر یکی از واحدهای تولیدی موفق در سطح کشور است که طرح توسعه آن در ۲۰ هزار متر مربع در حال احداث است.

وی با اشاره به تنوع وسیع در تولیدات این شرکت اظهار کرد: این شرکت توانسته در ۲۰ کشور اروپایی، آمریکایی و آفریقایی بازاریابی کند و محصولات تولیدی را در رقابت با سایر شرکت های تولید مشابه عرضه و صادر کند.

آقازاده بیان کرد: یکی از فازهای تولیدی این شرکت در سال گذشته و در ارتباط مستقیم ویدئوکنفرانسی با رهبر معظم انقلاب و با فرمان رهبری فعالیت خود را دوچندان کرد که مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی و یک واحد تولیدی موفق است.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی با دریافت کمترین تسهیلات بانکی بیشترین سرمایه گذاری را انجام داده است که نشانگر آن است که در کشور با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم اما دولت در کنار تولیدکنندگان توانسته است بسیاری از موانع را برطرف کند و یک کار منسجم و موفق بین دولت، مردم و بخش خصوصی در حوزه تولید شکل گیرد.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های رازقان، زاویه و پرندک نیز گفت: در جریان بازدید از شهر رازقان حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های شهرداری این شهر از جمله خرید یک دستگاه خودروی مخصوص حمل اموات و تکمیل احداث ساختمان بخشداری خرقان از منابع مالی استانی تخصیص یافت تا بتوان تا پایان مردادماه سالجاری به بهره‌برداری برسد.

وی بر حمایت از طرح‌های عمرانی شهرداری زاویه نیز تاکید کرد و افزود: در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر و شهردار زاویه روند اجرای پروژه‌های عمرانی این شهر بررسی و مقرر شد حمایت‌های مالی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از منابع مالی استانداری صورت گیرد.

آقازاده همچنین گفت: برای تکمیل طرح ساماندهی شهر پرندک از سمت تهران بطور یک کیلومتر نیز مقرر شد مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانداری مرکزی ظرف دو هفته آینده تخصیص یابد تا این بلوار زیبا و مهندسی ساز در مدار بهره برداری قرار گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group