پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندیه از ورود دستگاه قضائی به نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی این شهرستان با هدف کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای خبر داد.

سعید اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح نشست دادستانی شهرستان با مدیرکل حمل نقل جاده‌ای استان مرکزی و معاونین و مدیران شهرستانی که به منظور برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده‌های حوزه استحفاظی زرندیه از جمله پل پرندک برگزار شد، پرداخت و با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در این منطقه اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و مراجع ذیربط مکلف هستند با انجام وظایف قانونی خود، وضعیت موجود در محورهای مواصلاتی شهرستان را به طور دقیق بررسی و نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز که منجر به بروز فوتی یا جرحی می‌شود، اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی به عنوان مدعی‌العموم بر وظایف ادارات ذیربط نظارت خواهد داشت، تصریح کرد: از آنجاکه اصلاح وضعیت نقاط حادثه‌خیز منجر به تردد ایمن مسافران و شهروندان خواهد شد و از بروز تلفات جانی و مالی برای آحاد مختلف مردم جلوگیری خواهد کرد، لذا هیچ کس نباید در عمل به تکالیف و وظایف قانونی خود کوتاهی کند و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست.

وی با اشاره به حساسیت دستگاه قضا نسبت به جان و مال مردم افزود: به دلیل اهمیت زیاد این موضوع در حوزه قضائی زرندیه، جلسه‌ای  با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیران و معاونین مربوطه تشکیل شد و مقرر شد که نسبت به اصلاح نقاط حادثه‌خیز شناسنامه دار و دارای اولویت اقدام شود، همچنین مصوب شد که تا زمان رفع مشکل نقاط مورد نظر، عملیات آشکارسازی ازطریق خط‌کشی و نصب استوانه‌های ایمنی صورت گیرد.

اسکندری بیان کرد: ورودی زاویه به اخترآباد از دیگر نقاط حادثه‌خیز است که هم مشکل روشنایی دارد و هم لازم است طراحی دقیقی برای هدایت مسیر رانندگان انجام شود. نبود علایم هشداردهنده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی از دیگر مشکلات مطرح در این زمینه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group