پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در سالجاری 19 واحد صنعتی و تولیدی و بنگاه اقتصادی در این استان از بحران خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی پرندک، زاویه و مامونیه شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران با یادآوری نامگذاری سال جدید با عنوان سال رونق تولید اظهار کرد: بررسی مسائل حوزه کارگری بخش تولید کشور مهمترین موضوعی است که در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان مورد واکاوی و بررسی قرار می گیرد و چنانچه مطالباتی از سوی جامعه کارگری شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی وجود داشته باشد، در کارگروه‌های مربوطه مرکز استان مطرح و برای برون‌رفت از چالش های ایجاد شده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در ادامه به پائین بودن نرخ بیکاری در شهرستان زرندیه اشاره کرد و افزود: براساس بازدیدهایی که امروز از چندین واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفت و بر پایه موضوعاتی که توسط مدیران صنایع منعکس شد مشخص می‌شود که در سایه تدابیر اتخاذ شده، شهرستان زرندیه در حوزه مطالبات کارگری در نازل‌ترین سطح خود قرار دارد.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در سایه تلاش کارفرمایان و کارگران و حمایت دولت، اکثر بنگاه‌های اقتصادی در شهرستان زرندیه از کمترین چالش‌های کارگری برخوردار هستند که این امر نشانگر بالا بودن شاخص‌های اقتصادی این شهرستان دراستان مرکزی است.

وی بررسی وضعیت رونق تولید و فعالیت‌های اقتصادی را از دیگر موضوعاتی بیان کرد که در جریان این بازدیدها مورد بررسی و رصد دقیق قرار می‌گیرد و گفت: خوشبختانه به جز یک واحد تولیدی که امروز مورد بازدید قرار گرفت در مابقی بنگاه‌های اقتصادی رونق تولید در جریان بود.

وی به برخی گلایه‌ها که از سوی مدیران صنایع در خصوص رونق تولید مطرح می‌شود اشاره کرد و افزود: وظیفه مسئولان برطرف کردن موانع پیش روی تولید است و دولت به هر میزانی که بتواند در این حوزه فعالتر عمل کند، بخش خصوصی نیز بالنده تر و پویاتر در حوزه رونق تولید عمل خواهد کرد.

اکرمی درخصوص وضعیت احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد در استان گفت: مطالبات کارگری در سال گذشته مربوط به 59 بنگاه اقتصادی و واحد صنعتی بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته بین بخش خصوصی و دولت این آمار به 40 مورد کاهش یافته است. براین اساس در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 واحد تولیدی و صنعتی از بحران خارج شده و مطالبات کارگری ندارند.

وی در مورد جنس مطالبات کارگری واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان زرندیه نیز گفت: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز مطالبات کارگری این شهرستان به کاهش اعتبارات عمرانی دولت بازمی‌گردد. کاهش فعالیت‌های عمرانی دولت بنگاه‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است، اما تلاش می‌کنیم که با اتخاذ تدابیر لازم و سیاست‌گذاری صحیح، خلاء بوجود آمده برطرف شود.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: رونق تولید در بنگاه‌های اقتصادی موجب پویایی بیشتر و از بین رفتن موانع پیش رو خواهد شد و دولت نیز با وجود کاهش اعتبارات عمرانی از تمامی منابع و ظرفیت‌های خود برای حفظ تولید و اشتغال استفاده می‌کند.

بهروز اکرمی همچنین در حاشیه نشستی با بانوان کارآفرینی ساوه که در کانون فرهنگی و اجتماعی امور بانوان شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران خواستار توسعه فعالیت اقتصادی بانوان استان و حمایت از این مهم شد و اظهار کرد: بانوان استان از توانمندی بالایی برای کارآفرینی برخوردار هستند و با برنامه‌ریزی مسئولان بستر اشتغال پایدار برای آنان فراهم خواهد شد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ایجاد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی را زمینه‌ساز تبدیل بانوان به افراد کارآفرین دانست و افزود: حمایت مالی با اعطای تسهیلات موجب تقویت اقتصاد خانواده و توسعه اقتصاد جامعه و رشد نرخ فعالیت اقتصادی می‌شود.

اکرمی در ادامه اظهار کرد: در نشست امروز مقرر شد که با مساعدت صندوق کارآفرینی امید افرادی که آموزش‌های لازم را در این کانون فرا گرفته و به عنوان فردی مهارت‌محور توانایی انجام فعالیت اقتصادی را دارند، از مزایای تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

معاون استاندار مرکزی افزود: یکی از تصمیماتی که در این نشست گرفته شد، معرفی 40 نفر از بانوان توانمند و کارآفرین آموزش دیده در این کانون برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی با نرخ کم است.

وی احصای آموزش‌های مورد نیاز شهرستان در حوزه‌های گوناگون از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای استان مرکزی را از دیگر موضوعاتی بیان کرد که در این جلسه مطرح و مقرر شد با جذب مربیان توانمند و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز، دوره‌های مختلف آموزشی تشکیل شود.

اکرمی در ادامه به بازدید خود از غرفه‌های مرکز کارآفرینی کوثر اشاره کرد و گفت: فعالیت بانوان کارآفرین در این مرکز کارآفرینی بیانگر ظرفیت بالای بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی است.

وی به فعالیت‌های اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: آموزش و توانمندسازی بانوان در وهله اول و نیز فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت اقتصادی از مهمترین رسالت‌های کمیته امداد در راستای توانمندسازی بانوان و خروج آنان از چرخه حمایتی است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group