جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در قالب سفر یک روزه به استان مرکزی دقایقی پیش وارد زرندیه شد و در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سورنا ستاری برای بازدید و بررسی مشکلات طرح‌های دانش بنيان صنایع زرندیه به این شهرستان سفر کرده است.

بازدید و بررسی مشکلات و موانع توسعه‌ای صنایع دانش بنیان ساوه و زرندیه، اراک و خمین از جمله اهداف معاون رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی است.

وی پس از بازدید از چند واحد صنعتی دانش بنیان در زرندیه شامل شرکت دانش بنیان هیلاویس آرینا و فناوری نوین نیرو به شهرستان ساوه سفر می‌کند و از چند واحد صنعتی دانش بنیان این شهرستان در شهر صنعتی کاوه بازدید خواهد کرد.

ستاری در ساوه از شرکت های دانش بنیان پترو گاز پارسا، دارویی ره آورد تامین، پوشش های مصنوعی فن آور، مجتمع صنایع شیمیایی دکتر مجللی، طعم و عطر ماگنولیا، نگین دارو نوآور و مهبان شیمی بازدید می‌کند.

بازدید از شرکت ماشین سازی اراک، بیت تاریخی امام راحل در خمین و چند واحد تولیدی و صنعتی در اراک و شرکت در نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید در مرکز استان از دیگر برنامه‌های ستاری در سفر یک روزه به استان مرکزی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: استان مرکزی پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سورنا ستاری که در بدو ورود به استان مرکزی در شهرستان زرندیه حضور پیدا کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع اصلی مد نظر ما در این سفر رونق اقتصاد دانش بنیان در استان مرکزی است.

وی افزود: این استان با توجه به برخورداری از پیشینه صنعتی قوی و شهرک های صنعتی خوب و شرکت های صنعتی بزرگ، پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان دارد.

ستاری ابراز امیدواری کرد که این سفر منجر به اتفاقات خوبی در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان استان مرکزی شود و در پی آن اقتصاد دانش بنیان در استان رشد و توسعه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، بازدید و بررسی مشکلات و موانع توسعه‌ای صنایع دانش بنیان ساوه و زرندیه، اراک و خمین از جمله اهداف معاون رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی است .

وی در پایان سفر خود نیز در نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید در مرکز استان شرکت خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در حال حاضر 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان با فروش حدود 90 هزار میلیارد تومان در کشور فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سورنا ستاری در جریان بازدید از شرکت دانش بنیان رهاورد تامین دارو در ساوه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت شرکت‌های بازدید شده در استان مرکزی رو به بهبود است و پس از شوکی که سال گذشته به این شرکت‌ها وارد شد برخی آنها وضعیت بهتری نسبت به سال 96 پیدا کرده‌اند.

وی افزود: یکی از علل اصلی این بهبود شرایط، موضوع تحریم‌هاست که سبب افزایش حجم سفارشات و تولید محصولاتی شده که قابلیت تولید آنها در داخل وجود نداشت ولی تحریم ها باعث شد که امروز این محصولات به تولید داخلی برسند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری بیش از 140 نوع خدمت به این شرکت‌ها ارئه می‌دهد و شرکت‌هایی که به مرحله بلوغ می‌رسند از معافیت ها و تسهیلات کم‌بهره‌ برخوردار خواهند شد.

ستاری بیان کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه تولیدات دارو، مواد اولیه دارویی، واکسن های دامی و انسانی و ...برنامه‌هایی در دستور کار دارد و همچنین در حال پیاده‌سازی یک برنامه در خصوص موارد مقابله با تحریم در شرکت‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان با فروش حدود 90 هزار میلیارد تومان در کشور فعالیت دارند که این مهم سبب ایجاد بیش از 300 هزار شغل مستقیم شده‌ و امیدواریم این شرکت‌ها امسال افزایش 30 درصدی داشته باشند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group