پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: براساس برنامه ریزی های بعمل آمده صندوق کارآفرینی امید از اشتغال معتادان بهبودیافته با اعطای تسهیلات حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، احمد ملک حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان زرندیه اظهار کرد: کارآفرینانی که که معتادین بهبود یافته را در کارگاههای تولیدی خود بکارگیری کنند از طریق صندوق کار آفرینی امید تسهیلات دریافت می کنند.

وی بیان کرد: تفاهم نامه منعقد شده فی مابین ستاد مبارزه با مواد مخدر و صندوق کارآفرینی امید در حمایت از اشتغال و نیز بهره گیری از توان کاری معتادان بهبود یافته است.

ملک حسینی در ادامه گفت: یکی از مراکز ترک اعتیاد استان مرکزی در شهرستان زرندیه در قالب تبصره 2 ماده 16 معتادین متجاهر را از طریق نیروی انتظامی پذیرش کرده و هزینه آن از طریق منابع مالی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تامین و از طریق بهزیستی استان پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه های مقابله، درمان و حمایت، توسعه مشارکت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، حقوقی و قضایی و فرهنگی و از همه مهمتر حوزه پیشگیری فعالیت می‌کند و سیاست مهم این شورا در سالجاری حمایت از اشتغال بهبودیافتگان با تخصیص اعتبار از منابع مالی مختلف است.

به گفته وی در سال حمایت از رونق تولید با بکارگیری نیروی انسانی بهبودیافته، تلاش خواهیم کرد بستری را فراهم کنیم تا بازار کار مطمئن برای بهبودیافتگان ایجاد شود و بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی جامعه کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان زرندیه نیز گفت : حمایت و مساعدت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در رابطه با کمک بیمه‌ای و تسهیلاتی به کارگاههایی که زمینه اشتغال معتادین بهبود یافته رافراهم کنند گام موثری در فراهم شدن اشتغال برای معتادین بهبود یافته است.

هادی فدایی افزود: همکاری بین بخشی و همدلی بین دستگاههای اجرایی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و نیز رهایی معتادان از چنگال اعتیاد با اقدامات حمایتی موجب کاهش آمار آسیب های اجتماعی خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group