پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

استاندار استان مرکزی در بدو ورود به زرندیه به منظور بهره برداری از پروژههای دهه فجر، در معیت معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به مقام شامخ شهدای مدفون در گلزار شهدای مامونیه ادای احترام کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده به همراه تنی چند از مقامات استانی و مسئولان شهرستان زرندیه ضمن قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام این شهرستان با نثار گل با آرمانهای والای شهدا تجدید پیمان کرد و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب را گرامی داشت.

استاندار مرکزی در ادامه همچنین با حضور در منزل شهیدان وفائی با خانواده این شهدای سرافراز دیدار و گفتگو کرد.

دو برادر شهید قربانعلی و حسین وفائی که در شهر مامونیه متولد شدند به ترتیب در سالهای 65 و 61 در مناطق عملیاتی کربلای 5 و دشت عباس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و پیکر مطهر آنان در جوار شهدای 72 تن بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

آقازاده در این دیدار در سخنانی کوتاه عزت و اقتدار نظام اسلامی و ورود به 40 سالگی انقلاب اسلامی را مدیون مجاهدت و جانفشانی شهدای والامقام بیان کرد.

وی تصریح کرد: حضور در بین خانواده شهدا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و قطعا روح شهدا یاریگر ملت ایران و مسئولان در خدمت رسانی صادقانه به مردم خواهد شد.

وی دیدار با خانواده شهیدان را وظیفه مسئولان دانست و دهه فجر را فرصتی برای پاسداشت و تجدید پیمان با راست قامتان این مرزوبوم و خانواده های معظم آنان بیان کرد و افزود: خانواده معظم شهدا با صبر و استقامت خود در کنار مسئولان و آحاد مختلف مردم حافظ دستاوردهای انقلاب و آرمان های نظام هستند.

بهره برداری از شرکت مرکب پاسارگارد واقع در شهر صنعتی مامونیه و نیز افتتاح سه واحد آموزشی، افتتاح مجتمع ورزشی روستای تقلید آباد، خط انتقال آب شرب شهری مامونیه، کلنگ زنی مجموعه تفریحی در سرزمین آیلند و نیز حضور در نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به شهرستان زرندیه است.

 

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر دو واحد آموزشی با حضور استاندار مرکزی در شهرستان زرندیه به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرندیه در آئین افتتاح این طرح‌های آموزشی گفت: یکی از این طرح‌ها آموزشگاه 12 کلاسه اسکندر میرزایی مقدم است که برای ساخت آن 20 میلیارد ریال هزینه شده است. این مدرسه به صورت خیرساز احداث و تجهیزات آموزشی نیز با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی تامین شده است.

محمدعلی یوسفی افزود: با بهره برداری از این هنرستان، 360 دانش آموز صاحب فضای آموزشی مناسب در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و 1345 متر زیربنا می شوند.

وی بیان کرد: : یکی دیگر از طرح‌های قابل بهره‌برداری، آموزشگاه فضیلت روستای احمدآباد است که به صورت سه کلاسه و به صورت خیرساز با صرف اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان احداث و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی تجهیز شده است.

به گفته یوسفی، بهره برداری از سالن ورزشی چندمنظوره آموزشگاه زهرای اطهر یک با صرف هزینه ای بالغ بر 250 میلیون تومان و نیز احداث زمین چمن مصنوعی آموزشگاه اندیشه به وسعت هزار متر با اعتبار 250 میلیون تومانی به صورت خیرساز از دیگر پروژه های افتتاحی دهه فجر در این شهرستان است.

طرح آبرسانی به شهر مامونیه دیگر طرح افتتاحی با حضور استاندار استان مرکزی بود که شامل اجرای خط انتقال آب بطول ۳.۵ کیلومتر است و صرف با هزینه ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و جاری انجام شده است.

 

استاندار مرکزی و معاون وزیر صنعت در سفر به شهرستان زرندیه یک واحد تولیدی را در شهرک صنعتی مامونیه، مرکز این شهرستان افتتاح کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، شرکت مرکب پاسارگاد ایرانیان با هدف تولید تخصصی انواع مختلف مرکب چاپی و ارتقاء سطح کیفی مرکب‌های چاپ تاسیس شده تا نیاز ماشین آلات چاپ بخصوص ماشین آلات جدید که اخیرا در کشور راه‌اندازی شده‌اند را برطرف کند.

با راه اندازی این واحد تولیدی که با 100 میلیارد ریال سرمایه احداث شده است برای 25 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

معاون وزیر صنعت، همچنین در این سفر از شرکت طبیعت سبز میهن زرندیه نیز بازدید کرد.

براساس این گزارش، در ایام دهه مبارک فجر یک واحد صنعتی تولیدی انواع آجر سفالی در روستای مجتمع زرندیه افتتاح می شود که برای آن 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با آغاز به کار آن 27 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

واحد صنعتی کیان کاغذ افرا نیز از دیگر پروژه‌های حوزه اقتصادی است که در شهر زاویه بهره برداری می شود و در زمینه تولید انواع ورق کاغذی و کارتن فعالیت خواهد داشت. برای ساخت و تجهیز این واحد صنعتی نیز 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با راه اندازی آن 30 فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

 

همزمان با دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی عملیات اجرایی احداث فاز اول مجتمع بین راهی آیلند و شهرک تفریحی توریستی ایران باستان در منطقه روده شور شهرستان زرندیه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بر اساس برآوردهای اولیه مطالعات توجیه اقتصادی پیش‌بینی می‌شود که مجموعه نمایشگاه های صنعت گردشگری و فرهنگی تهران باستان پس از راه‌اندازی این شهرک ۱۰۳۰ شغل مستقیم ایجاد کند و مجموعا با اشتغال غیر مستقیم تعداد مشاغل ایجاد شده به ۱۵۰۰ شغل می رسد.

فاصله این منطقه تا شهر تهران در حد ۵۰ کیلومتر و تا شهر سال ۸۰ کیلومتر است و راه دسترسی تهران به ساوه از شمال این منطقه عبور می کند.

برای احداث این مجموعه در مجموع هزینه‌های ثابت سرمایه‌گذاری، محوطه سازی، زیر ساختی، تاسیسات و ایمنی به طور تقریبی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود.

ظرفیت کاربردی مجموعه هتل ها با تعداد تقریبی ۶۰۰ اتاق دو خوابه و ظرفیت ۱۲۰۰ گردشگر با آرامش شبانه و کادر خدماتی مجموعه در حدود ۱۰۰ نفر ظرفیت کاربردی مجموعه باغ ویلاهای اقامتی با ظرفیت ۴۰ خانوار ۴ نفری ظرفیت کاربردی مجموعه نمایشگاه‌های دائمی و موقت با حدود ۴۰۰ غرفه، با ۱۵ سالن مختلف ورزشی، شهربازی با استاندارد ملی فضاهای بازی و تفریحی جهت پذیرش روزانه ۱۰ هزار نفر، مجموعه باغ موزه گیاهان دارویی با چهار باغ موزه مختلف رستوران و تالار مرکز خرید سینمای روباز با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر، پیست ورزشی و تفریحی در این مجموعه پیش بینی شده است.

موسوی مدیر مجموعه گردشگری و تفریحی سرزمین ایرانیان گفت: فاز اول مجتمع بین راهی آیلند در سرزمین ایرانیان آغاز شد.

وی بیان کرد: این مجتمع با هزینه ۲۸ میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال برای ۳۲۰ نفر دارای محل اقامتی پمپ بنزین رستوران و کارواش احداث و به عنوان یکی از نادرترین اماکن بین راهی خاورمیانه احداث خواهد شد.

 

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تحارت گفت: مجموعه طرح های صنعتی که در دهه فجر در مجموعه صنعت کشور به بهره‌‌برداری می‌رسد بیش از ۱۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند که این سهم در استان مرکزی ۲ هزار نفر است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، فرشاد مقیمی در بازدید از شرکت مرکب پاسارگاد ایرانیان در شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام مبارک دهه فجر در کل کشور ۳۶۰ طرح در مجموعه بخش صنعت به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۶ طرح از این تعداد در استان مرکزی قرار دارد.

وی افزود: طرح های ایجاد شده در استان ۲ هزار نفر اشتغال را به همراه دارد که می‌تواند در تولید محصولات صنعتی کشور رونق قابل توجهی ایجاد کند.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: اقدامات انجام گرفته در شرکت مرکب پاسارگاد ایرانیان باعث شده است که محصولی که تا پیش از این از خارج وارد می‌شده، هم اکنون در این مجموعه تولید شود.

مقیمی بیان کرد: تولید این محصول سالانه ۴۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور بهمراه خواهد داشت و همین امر یکی از اهداف اصلی است که وزارت صمت به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود اعلام کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه طرح‌هایی که وزارتخانه در موضوع داخلی سازی هدفگذاری کرده حدود ۱۰ میلیارد دلار است که امیدواریم مجموعه فعالیت های صنعتی کشور و طرح هایی که تعریف شده در آینده با کمک به داخلی سازی بتواند در ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی کشور تاثیر فراوانی داشته باشد.

 

 

استاندار مرکزی گفت: دولت اعتبارات ویژه ای در حوزه فرهنگی تخصیص می دهد اما لازمه ارتقای شاخص های فرهنگی مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده در جریان سفر به شهرستان زرندیه که در ایام الله دهه فجر صورت گرفت، در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: 114 پروژه در این شهرستان همزمان با این ایام افتتاح و سه پروژه کلنگ زنی شد. از این تعداد پروژه 91 پروژه عمرانی و 26 پروژه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اعتبار 91 طرح عمرانی 396 میلیارد ریال است که 88 مورد آن بهره برداری شده و عملیات اجرایی مابقی آغاز خواهد شد و 26 طرح این شهرستان نیز با اعتبار پنج هزار و 996 میلیارد ریال اقتصادی است که سهم آورده ارزی این طرح ‌ ها 2 میلیون و 240 هزار دلار و 11 هزار و 100 میلیون یورو است.

وی با بیان اینکه مجموعه ایرانیان در شهر آیلند با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانکی کارکردهای متفاوتی دارد، افزود: ۱۴ مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در این مجموعه کاملا اجرایی شده است و می توان با قاطعیت گفت تمامی موانع برای شروع خوب در ادامه سرمایه گذاری در سرزمین ایرانیان برطرف شده است.

وی اظهار کرد: پروژه های سرزمین ایرانیان با سرعت بیشتری در حال اجراست و سرزمین ایرانیان به یک کانون گردشگری ملی و حتی فراملی تبدیل شده و ۶۳۹ میلیارد تومان با اشتغال بیش از هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم در این پروژه هزینه شده است.

وی نرخ بیکاری در زرندیه را کمتر از نرم استانی و نرم استان مرکزی را کمتر از نرم کشوری عنوان کرد و افزود: زرندیه از شهرهای کارآفرین و اشتغالزای استان است که حجم بالایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی را به خود اختصاص داده است.

استاندار مرکزی در ادامه بر تامین نیازهای معیشتی و رفاهی خبرنگاران بویژه تامین مسکن آنان تاکید کرد و گفت: معاون عمرانی استانداری را مکلف خواهیم کرد تا در خصوص واگذاری زمین دولتی برای احداث مسکن خبرنگاران پیگیری کند.

وی به فعالیت های دولت در خصوص تامین زیرساخت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: دولت اعتبارات ویژه ای در حوزه فرهنگی تخصیص می دهد اما لازمه ارتقای شاخص های فرهنگی مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی است.

آقازاده تصریح کرد : شرایط در استان مرکزی بسیار مناسب تر از گذشته است و شرایط مدیریت دستگاههای دولتی بسیار خوب و مطلوب است، میزان سرمایه گذاری در استان تا پایان 97 تا مرز 500 میلیون دلار پیش خواهد رفت در حالیکه پیش بینی می شد تا ۱.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در سال‌جاری صورت گیرد ولی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها مانع از تحقق آن شد.

فرماندار شهرستان زرندیه نیز گفت: صنعت زرندیه پتانسیل مهم این شهرستان است.

هادی فدایی با اشاره به اقبال بالای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: احداث مجتمع های رفاهی و گردشگری موجب توسعه اقتصادی شهرستان در حوزه های گوناگون شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز گفت: ساوه و زرندیه ظرفیت بالایی دارند و سرزمین فرصت های طلایی هستند.

محمدرضا منصوری با اشاره به کمبود آب در این منطقه گفت: به رغم کمبود منابع آبی و زیرساختی اما ماهانه یک واحد تولیدی در این شهرستان افتتاح می‌شود و در صورت تامین زیرساخت ها این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

همزمان با دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی عملیات اجرایی احداث فاز اول مجتمع بین راهی آیلند و شهرک تفریحی توریستی ایران باستان در منطقه روده شور شهرستان زرندیه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بر اساس برآوردهای اولیه مطالعات توجیه اقتصادی پیش‌بینی می‌شود که مجموعه نمایشگاه های صنعت گردشگری و فرهنگی تهران باستان پس از راه‌اندازی این شهرک ۱۰۳۰ شغل مستقیم ایجاد کند و مجموعا با اشتغال غیر مستقیم تعداد مشاغل ایجاد شده به ۱۵۰۰ شغل می رسد.

فاصله این منطقه تا شهر تهران در حد ۵۰ کیلومتر و تا شهر سال ۸۰ کیلومتر است و راه دسترسی تهران به ساوه از شمال این منطقه عبور می کند.

برای احداث این مجموعه در مجموع هزینه‌های ثابت سرمایه‌گذاری، محوطه سازی، زیر ساختی، تاسیسات و ایمنی به طور تقریبی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود.

ظرفیت کاربردی مجموعه هتل ها با تعداد تقریبی ۶۰۰ اتاق دو خوابه و ظرفیت ۱۲۰۰ گردشگر با آرامش شبانه و کادر خدماتی مجموعه در حدود ۱۰۰ نفر ظرفیت کاربردی مجموعه باغ ویلاهای اقامتی با ظرفیت ۴۰ خانوار ۴ نفری ظرفیت کاربردی مجموعه نمایشگاه‌های دائمی و موقت با حدود ۴۰۰ غرفه، با ۱۵ سالن مختلف ورزشی، شهربازی با استاندارد ملی فضاهای بازی و تفریحی جهت پذیرش روزانه ۱۰ هزار نفر، مجموعه باغ موزه گیاهان دارویی با چهار باغ موزه مختلف رستوران و تالار مرکز خرید سینمای روباز با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر، پیست ورزشی و تفریحی در این مجموعه پیش بینی شده است.

موسوی مدیر مجموعه گردشگری و تفریحی سرزمین ایرانیان گفت: فاز اول مجتمع بین راهی آیلند در سرزمین ایرانیان آغاز شد.

وی بیان کرد: این مجتمع با هزینه ۲۸ میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال برای ۳۲۰ نفر دارای محل اقامتی پمپ بنزین رستوران و کارواش احداث و به عنوان یکی از نادرترین اماکن بین راهی خاورمیانه احداث خواهد شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group