جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه گفت: واقفان نیات خود را به سمت تسهیل در ازدواج، اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی و نیز کمک به محرومان و نیازمندان سوق دهند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مجید یادگاری در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف تاکید بر اینکه جهت دهی موقوفات باید به سمت حل مشکلات جامعه و مردم باشد، اظهار کرد: اشتغال و ازدواج جوانان مهمترین مشکل فعلی جامعه است که خود زمینه ساز بسیاری از معضلات دیگر است . از این رو باید نیات واقفین را به سمت تولید، اشتغال و ازدواج سوق داد .

وی بیشترین وقف در این شهرستان را روضه خوانی برای امام حسین (ع) بیان کرد و افزود: علم و فناوری، پزشکی، دستگیری از مستمندان و نیازمندان، دانش آموزان بی بضاعت، درمان بیماران صعب العلاج، بهداشت و درمان از موضوعاتی هستند که در وقف کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید جزو اولویت ها باشند و از جمله مسائلی هستند که با سنت نیکوی وقف به عنوان صدقه جاریه قابل رفع هستند .

رئیس اوقاف زرندیه با تاکید بر اینکه وقف سنت حسنه ای است که از دیرباز در تاریخ و جوامع بشری وجود داشته است، گفت: سنت حسنه وقف یک تصدق ماندگار و ساری و جاری بدون هیچ منت و با نیت خیرخواهانه است .

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرندیه برحسب وظیفه خود این سنت دیرینه را با هدف اجرای نیات خیرخواهانه برای مردم تبیین می کند، گفت: درخواست رهبری معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان اوقاف ملزم کردن دستگاه ‌ های ذیربط در خصوص عملی کردن وقف در جامعه و تشویق مردم به این سنت حسنه است.

وی بیان کرد: تشویق با زبان و قلم در خصوص علم و فناوری، بهداشت و درمان، مدرسه سازی و ... نیاز فراگیری است که از طریق رسانه ها و مردم باید بدان پرداخته شود. در بعد عملی وقف یعنی در عمل به نیات واقفان باید تلاش کرده و اعتماد مردم را با عملکرد صحیح جلب کرد.

یادگاری با اشاره به اینکه هفته وقف امسال از ۱۵ آبان آغاز می شود، گفت: وقف، رسانه و ترویج موقوفات مشارکتی؛ وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت؛ وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت؛ وقف،انتظار و مهدویت؛ وقف، توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان؛ وقف، عدالت اجتماعی، اجرای امینانه واقفین؛ وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت؛ وقف، صیانت دار موقوفات و تجلیل از واقفین؛ وقف، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و وقف و تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی عناوین هفته وقف در سال جاری است.

وی با اشاره به برگزاری 25 برنامه در هفته وقف شهرستان زرندیه گفت: دیدار با جامعه پزشکان، تجلیل از واقفین، همایش روحانیان، غبارروبی بقاع متبرکه، دیدار با ائمه جمعه شهرستان، افتتاح نمایشگاه وقف و برگزاری محافل قرآنی و مذهبی از برنامه های شاخص هفته وقف در این شهرستان است.

رئیس اوقاف شهرستان به ثمرات وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف همانند دو بال است که مفهوم آن چشم بستن از دنیا و چشم ‌ دوختن به آخرت است و با آزادی از تعلقات دنیوی و نیز با هدف و ‌ نیت و چشم دوختن به عطای الهی می توان با نیات خیرخواهانه ثمرات این صدقه جاریه را در جامعه ترویج داد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان زرندیه 119موقوفه و ۱۲بقعه متبرکه دارد که بیشترین موقوفات روضه خوانی برای اهل بیت (ع) و امامزاده سید منصور(ع) مامونیه و امامزاده پنج تن زرند کهنه شاخص ترین بقاع متبرکه شهرستان است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group