پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کلینیک تخصصی تامین اجتماعی زرندیه ظرف یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

محمدرضا منصوری در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با تاکید بر محدودیت اعتبارات استانی و عدم همخوانی میزان تخصیص اعتبارات استانی با مطالبات شهرستان و نیازهای مردم، اظهار کرد: در سالهای گذشته شهرستانهای ساوه و زرندیه رتبه هشتم میزان تخصیص بودجه های استانی را در بین 12 شهرستان استان به خود اختصاص داده بود اما با پیگیری ‌ های لازم سهم بودجه این دو شهرستان از اعتبارات استانی افزایش یافته و در رتبه نخست قرار گرفته است، هرچند با وجود افزایش سهم اعتبارات استانی همچنان با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم و از آنجاکه جذب منابع ملی با نظر وزرا و مسئولان بلندپایه کشور اختصاص می یابد با دعوت از آنها بدنبال سهم بیشتری برای حوزه انتخابیه هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت حضور معاونین رئیس جمهور، وزرا، نمایندگان و سایر مسئولان عالیرتبه در شهرستان ‌ ها، عنوان کرد: حضور مسئولان بلندپایه کشوری در هر منطقه ‌ ای موجب جذب بیشتر اعتبارات ملی شده و در عمران و آبادانی هر منطقه ‌ ای و حتی در برطرف کردن مشکلات مردم موثر خواهد بود.

منصوری درخصوص دستاوردهای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ساوه و زرندیه که چند ماه پیش انجام و دستوراتی از سوی وزیر برای رفع مشکلات این دو شهرستان صادر شد گفت: بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه یکی از بیمارستان های دارای ظرفیت بالاست که از ابتدای تاسیس در کنار بیمارستان شهید مدرس خدمات درمانی مناسب را به مردم به ویژه بیمه شدگان ارائه می دهد.

وی به ارائه خدمات محدود اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه اشاره کرد و گفت: در سفر وزیر کار به ساوه قرار شد که با تخصیص بودجه ملی اورژانس این بیمارستان مورد بازسازی و مرمت قرار گیرد که اینکار انجام شد و هم اکنون یکی از بهترین مراکز درمانی با برخورداری از تجهیزات مناسب است.

این نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: به دلیل نبود بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان زرندیه بخشی از مراجعه کنندگان به بیمارستان شهید چمران از این شهرستان هستند که با پیگیری صورت گرفته و فراهم کردن زیرساخت مناسب عملیات آغاز اجرایی احداث کلینیک تخصصی تامین اجتماعی در زرندیه انجام شد.

وی تصریح کرد: هرچند سازمان تامین اجتماعی با دریافت وام از بانک رفاه اقدام به پرداخت مستمری به بیمه شدگان می کند و از شرایط مالی خوبی برخوردار نیست اما در همین شرایط با اخذ اعتبار مناسب از این سازمان کار ساخت کلینیک تخصصی تامین اجتماعی آغاز شد که ظرف یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید که علاوه بر کاهش ظرفیت اشغال تخت بیمارستانی در ساوه، موجب صرفه جویی در هزینه و زمان مردم شهرستان زرندیه برای طی مسافت از این شهرستان به ساوه خواهد شد.

منصوری در ادامه به کاهش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کشور اشاره کرد و گفت: با پیگیری صورت گرفته علاوه بر جلوگیری از کاهش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در ساوه و زرندیه، مجوز بیمه کردن 500 کارگر جدید ساختمانی اخذ شد.

وی اخذ مجوز 10 میلیارد تومان بابت پرداخت بدهی تامین اجتماعی به دانشکده علوم پزشکی ساوه را از دیگر دستاوردهای سفر وزیر کار به ساوه و زرندیه بیان کرد که موجب پرداخت بدهی ‌ های دانشکده بابت حقوق و مزایای کادر پزشکی و پرستاران و نیز شرکت های دارویی طرف قرارداد شد.

این نماینده مردم در خانه ملت به وضعیت نامناسب حوزه بهداشت و درمان در ساوه و زرندیه طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در بسیاری از نقاط کشور بیمارستان های دولتی پس از انقلاب احداث شده است اما در شهرستان ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی و در مجاورت پایتخت هیچ اقدام عملی برای احداث بیمارستان دولتی پس از انقلاب صورت نگرفته بود و تنها بیمارستان دولتی این شهرستان با قدمت 50 ساله به مردم خدمات ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر نوسازی و توسعه بیمارستان شهید چمران ساوه و جذب پزشکان متخصص بزودی عملیات اجرایی بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مدرس آغاز خواهد شد.

منصوری در ادامه از انتخاب نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در شورای اجرایی فناوری اطلاعات با رای قاطع نمایندگان خانه ملت به عنوان تنها نماینده قوه مقننه در این شورا خبر داد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group