پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 

معاون هماهنگی منابع انسانی و مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: تبلیغ نوین به معنای عدول از محتوای اصیل دینی نیست بلکه مفهوم آن تغییر دید و نگاه در روش‌های تبلیغی و فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر علی تقوی در شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با تاکید بر اینکه تبلیغ نوین به معنای کنار گذاشتن روش‌های سنتی رایج در عرصه تبلیغ نیست، به دلایل کاهش اقبال نسل جوان به مسائل دینی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: با گذشت 40 سال از عمر انقلاب و با وجود رشد فعالیت‌های دینی و تبلیغی اما، این تبلیغات با میزان اقبال نسل جوان تناسب ندارد و مهمترین دلیل آن این است که روش ارائه مباحث دینی درست نیست و چینشاین مباحث به درستی انجام نمی‌شود.

این مسئول در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور به نیاز محوری در حوزه دین و حوزه اعتقادی به عنوان اصلی‌ترین رویکرد اشاره کرد و افزود: اجرای فعالیت های دینی و اعتقادی باید در جوامع دانشگاهی و آموزشی براساس نیاز جامعه بویژه نسل جوان، مورد تاکید قرار گیرد.

وی بر ضرورت تبیین آموزه‌های دینی براساس نیاز مخاطب تاکید کرد و گفت: آموزش‌های دانشگاهی براساس نیاز دانشجویان نه بر اساس سلایق شخصی و چینش غیر اصولی، موضوع مهمی است که در دانشگاه‌ها مورد تاکید نهاد نمایندگی ولی فقیه است.

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر تغییر نگاه در برنامه‌های اعتقادی برای افزایش تاثیرگذاری آن گفت: برای تحقق این مهم لازم است تا ادبیات گفتگو با نسل جوان را تغییر دهیم.

وی به بهره‌گیری از روش‌های موثر تبلیغی در قالب‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: استفاده از قالب‌های هنری موجب تأثیرگذاری بیشتر و ابزاری برای رشد مخاطب است و اگر از قالب سنتی خارج شویم درصد بیشتری از جامعه را جذب می کنیم.

او با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی به منظور جذب جوانان به مساجد عنوان کرد: از روش‌های تشویقی با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح متناسب با نیاز جوانان می توان استفاده کرده و مساجد را محوری برای تقویت فعالیت‌های دینی و فرهنگی کرد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه زرندیه نیز گفت: افتخار همه نهضت‌های آزادیبخش این است که از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) الگو گرفته‌اند و به سبب این الگوگیری دشمنان زیادی در صدد انحراف نهضت عاشورا برآمدند.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی تصریح کرد: جلوه هدایت‌بخش قیام امام حسین (ع) و خون مطهر شهدای کربلا مانع از انحراف نهضت حسینی شده است و وظیفه همه مبلغات تبیین واقعه عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است.

فرماندار زرندیه نیز اخلاق مداری را حلقه مفقوده در جهان دانست و افزود: باید رویکرد مناسبی به سمت ترویج اخلاق حسنه که در آموزه های دینی مورد تاکید قرار گرفته است اتخاذ و برای جذب جوانان تقویت کرد.

هادی فدایی، رعایت وفاداری، صداقت و قانون مداری در سیره اهل بیت(ع) را الگویی برای جامعه بشری دانست و افزود: لازم است پارامترهای اخلاق حرفه‌ای را در جامعه نهادینه کنیم.

وی شورای فرهنگ عمومی را به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی برای ارتقای شاخص های فرهنگی دانست و افزود: این مجموعه فرهنگی از ظرفیت بالایی برای ارتقای شاخص های فرهنگی برخوردار است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: ارائه راهکارها در خصوص رفع آسیب‌های عزاداری در ماه محرم و صفر و نیز همفکری و بیان تجربیات برای روش‌های نوین موثر تبلیغی دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان است.

احمد جوانمرد افزود: یکی از نیازهایی که در شهرستان برای تاثیرگذاری تبلیغ در حوزه دین مورد بررسی قرار گرفته بود جایگزینی روش‌های نوین تبلیغی به جای روش های سنتی برای جذب مخاطب بیشتر و تاثیر مطلوب بود که در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گرفت و با بهره گیری از نظرات نخبگان، فعالان فرهنگی و بهره گیری از تجربیات علمای دینی به دنبال تحقق این مهم هستیم.

در این جلسه اعضای شورای فرهنگی عمومی به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود در خصوص دستور جلسه پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group