پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار زرندیه گفت: بانک ها موتور محرکه سرمایه گذاری هستند و توسعه همه جانبه بدون همکاری و تعامل بانک‌ها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی فدایی در جلسه شورای بانک‌های شهرستان زرندیه، عنوان کرد: اینکه پرداخت از سوی بانک صورت می‌گیرد و تولید از سوی سرمایه‌گذار و تولید کننده، به این معناست که این امور به صورت کلاف و زنجیروار به هم وابسته‌اند که اگر در این میان کسی زنجیر را پاره کند روند فعالیت سرمایه گذار در شهرستان زمین خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید با مردم و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تعامل و همکاری خوبی داشته باشند و ضمن حذف موارد بروکراسی پیچیده اداری و با رعایت ضوابط و مقررات در جهت رفع مشکلات مردم و پیشرفت و توسعه شهرستان حرکت کنند، افزود: این مهم با همدلی، همفکری، ارتباط مسئولان و پاسخگویی منطقی به مردم میسر می‌شود.

فرماندار زرندیه تصریح کرد: موضوع تسهیلات بانکی و رونق اقتصادی و برطرف کردن موانع تولید یکی از سیاست‌هایی است که در هیأت دولت در حال پیگیری است. به جهت اینکه بتوان وضعیت سرمایه‌گذاری و تولید را در سطح شهرستان‌ها تغییر داد و روند رو به جلویی را طی کرد، دولت و مدیران عامل بانک‌ها، با هدف توسعه و رونق تولید و سرمایه در استان‌ها و شهرستان‌ها طی یک نشست تصمیم گرفتند که روند ارائه تسهیلات در سال 97 را با ابلاغ "دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و توسط" با تسهیل بیشتری پرداخت کنند که تحقق این امر با اعمال سلیقه در پرداخت‌ها همخوانی نخواهد داشت.

وی توضیح داد: تبصره (1) ماده (8) دستورالعمل مذکور که بر اساس تبصره (2) ماده (6) آیین‌نامه سوم قانون عملیات بانکداری بدون ربا موضوع تصویب نامه شماره 88120 هیأت وزیران اشعار می‌دارد: «کلیه بانک‌ها موظفند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و همچنین شرکت‌های تابعه برای اجرای طرح‌های صنایع روستایی و پروژه‌های دامداری و آبزیان که حسب مورد موافقت اصولی آنها توسط وزارت جهادکشاورزی صادر شده است به عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی بپذیرند».

فدایی افزود: در جایی دیگر فرصتی برای حمایت از سرمایه‌گذار و تولید کننده با هدف جذب تولید در مناطق کشور دیده شده که بر این اساس مانعی برای اخذ تسهیلات تولید کنندگان دارای 25 درصد چک برگشتی وجود نخواهد داشت. همه اینها به خاطر نقش حمایتی دولت از رونق تولید است که بانک‌ها باید به آن توجه کنند.

وی با تقدیر از زحماتی که در سال‌گذشته برای این پرداختی‌ها از سوی بانک‌های شهرستان صورت گرفته است، گفت: در سال جاری نیز با پیگیری های مربوطه و حساسیتی که وجود دارد تلاش خواهیم کرد با همکاری بانک‌ها تسهیلات اختصاص یافته برای رونق تولید سهمیه شهرستان جذب و پرداخت شود.

فرماندار زرندیه افزود: انتظار می‌رود مدیران شهرستان با نصب العین قرار دادن قانون و دستورالعمل مورد اشاره به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در شهرستان کمک کنند که روند پرداخت ها تسهیل شود و این امر قطعا برای سرمایه‌گذاران رغبت ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: باید به کمک هم از لحاظ تولید و سرمایه‌گذاری زایشی شهرستان را بارور و متحول کنیم اینها همه زمانی معنا پیدا می‌کند که حمایت بانک‌ها از سرمایه‌گذار باعث جذب آنها شود و مانعی برای سرمایه‌گذاری تلقی نشود.

فدایی افزود: دلسردی سرمایه‌گذار و تعطیلی کارخانجات، عدم اشتغال، درآمد و عدم تولید و در کنار همه اینها به ارمغان آوردن افسردگی برای مدیران، افسردگی جامعه، کارگران، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان از نتایج کم توجهی به حوزه تولید و سرمایه گذاری است. قطعا این حمایت‌ها باعث پویایی در سطح شهرستان خواهد شد و روند رو به جلو و رشد کیمی و کیفی را در سطح شهرک‌های صنعتی و صنایع شهرستان در پیش خواهیم داشت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group