سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه از افزایش 16 صدم درصدی ضریب مکانیزاسیون ادوات کشاورزی از سال 92 تاکنون در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان از 82 صدم درصد به 98 صدم درصد افزایش یافته است.

احمد قره بیگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اعلام این خبر عنوان کرد: برای افزایش این میزان ضریب مکانیزاسیون طی پنج سال اخیر بالغ بر 85.800 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: در این مدت 178 دستگاه تراکتور زراعی، 32 دستگاه تراکتور باغی، 81 دستگاه ادوات و 6 دستگاه کمباین از محل تسهیلات اعطایی یارانه‌دار خریداری شده است که از این تعداد 12 دستگاه تراکتور زراعی، دو دستگاه تراکتور باغی، 12 دستگاه ادوات زراعی و باغی در سال گذشته به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی زرندیه افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی زرندیه افزایش ضریب مکانیزاسیون و نوسازی ادوات کشاورزی را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: فرسودگی ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتور، کمباین و سایر ادوات موجب افزایش هزینه در تولیدات کشاورزی می‌شود و دولت با اعطای تسهیلات به متقاضیان اقدام به نوسازی ادوات کشاورزی می‌کند.

وی تصریح کرد: اولویت دولت در پرداخت تسهیلات بانکی برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی با متقاضیانی است که سطح زیر کشت بیشتری را برای عملیات کشاورزی پوشش داده باشند.

قره بیگلو در ادامه افزود: در شهرستان زرندیه بالغ بر 40 نوع محصول کشاورزی و دامی تولید می‌شود. این شهرستان در بسیاری از تولیدات رتبه نخست استان را در میزان تولید به خود اختصاص داده است و سالانه افزون بر 330 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group