پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فردوسی یکی از بزرگان و مفاخر ارزشمند فرهنگی و ادبی کشور ماست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری نماینده مردم شهرستانهای ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی در آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه که به همت انجمن ادبی نیستان و همکاری فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه برگزار شد، افزود: پاسداشت بزرگان فرهنگی و ادبی کشور علاوه بر ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی به نسل‌های بعدی موجب ارتقا سطح فرهنگی جامعه و ایجاد انگیزه در فعالان جوان این عرصه است.

وی از فردوسی به عنوان سند و نماد هویت ملی ایرانی یاد کرد و این شاعر پرآوازه و ادیب ایرانی را شخصیتی تاثیرگذار در استحکام و قوام شعر ایرانی دانست.

منصوری بر استمرار معرفی مشاهیر فرهنگ ادب و هنر تاکید کرد و گفت: شاهنامه شاخصه فرهنگی این ملت به شمار می رود و معرفی این اثر فاخر و گردآورنده آن ضروری است.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: این همایش ارزشمند در راستای اهداف این اداره جهت برون سپاری برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و مردمی برگزار شد که بازخورد بسیار خوبی از سوی علاقمندان داشت.

وی ضمن تقدیر از انجمن ادبی نیستان که با همت خود این همایش را به سرانجام رساند، از مساعدت و همکاری دکتر فدایی فرماندار شهرستان هم تقدیر و تشکر کرد.

در این آئین برنامه‌های متنوعی از جمله مرشدخوانی، موسیقی سنتی، موصولی، نقالی، سخنرانی اجرا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group