شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: نبود راه دسترسی مناسب که محدودیت‌هایی را بوجود آورده است، مانع اصلی در افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان زرندیه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر هادی محنتی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان امام رضا(ع) که از سالهای گذشته آغاز شده است بر عهده وزارت راه و شهرسازی و تجهیز آن از تعهدات وزارت بهداشت است، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی چندین ماه است که با تکمیل عملیات اجرایی احداث فضای فیزیکی، این مجموعه درمانی را تحویل وزارت بهداشت داده است و وزارت بهداشت نیز مدتی است که تجهیزات مورد نیاز را خریداری و تامین کرده است و تنها محدودیت‌های دسترسی مانع از افتتاح و بهره‌برداری از این بیمارستان است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی به مردم شهرستان زرندیه هم اکنون از طریق بیمارستان شهدای آسیابک صورت می گیرد، گفت: با بهره برداری از بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه شاهد ارتقای خدمات حوزه سلامت خواهیم بود.

محنتی در ادامه از آغاز بکار بخش پزشکی هسته‌ای و آغاز پذیرش بیماران با مشارکت بخش خصوصی در مجتمع بیمارستانی شهید مدرس ساوه خبر داد و گفت: راه‌اندازی کلینیک دوم و سوم دندانپزشکی در این مجتمع طی سالجاری از جمله اقدامات حوزه درمانی است و بیمارستان شهید مدرس به عنوان بیمارستان قطب ششم کشور برای ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص معرفی شده است.

وی به اجرای طرح غربالگری و پیشگیری از سرطان به عنوان اولویت حوزه درمان دانشکده اشاره کرد و گفت: به دنبال تقویت رویکرد دانشکده در مقوله پیشگیری از بروز بیماری‌های گوناگون هستیم.

معاون درمان علوم پزشکی ساوه در ادامه با اشاره به خارج شدن تعرفه بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه از دولتی به نیمه دولتی و نیمه خصوصی گفت: این خبر خوش را به شهروندان می دهیم که تعرفه بیمارستان شهید چمران از نیمه دولتی و نیمه خصوصی به دولتی برگشت و بیماران با تمامی بیمه ها می توانند با تعرفه دولتی پذیرش شوند که موجب کاهش بار ترافیکی مراجعین به مراکز درمانی وابسته به دولت می‌شود.

وی به واگذاری بخش دیالیز به مجموعه خصوصی خبر داد و افزود: با واگذاری این مجموعه علاوه بر بهره مندی از توان بخش خصوصی، علاوه بر نظارت دقیق بر عملکرد این بخش، شاهد ارتقای کیفیت خدمات دهی خواهیم بود.

محنتی با ابراز گلایه از عدم پرداخت مطالبات مصدومین ترافیکی از سوی بیمه های تجاری اظهار کرد: متاسفانه مطالبات بیمارستان شهید مدرس ساوه در این بخش طی سال گذشته از بیمه‌های تجاری بالغ بر 100 میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود طلب از بیمه های تجاری اما همچنان خدمات رایگان به مصدومین ترافیکی ارائه می‌شود، گفت: 10 درصد هزینه بیمه‌های تجاری مربوط به حوزه درمان است در حالیکه کاربران بیمه ها این مبلغ را از مردم مطالبه کرده اما به حساب مجموعه درمان واریز نمی‌کنند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group