جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

امام جمعه شهرستان زرندیه گفت: فرهنگسازی بهترین راهکار عملی حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام ابراهیمی در پنجاه ونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که امروز با دستور جلسه ارائه راهکارهای عملی پیرامون تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد افزود: خوشبختانه با وجود گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نظام وانقلاب نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و این مهم مرهون خون مطهر شهدا و رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری را نشان درایت و ظریف اندیشی ایشان دانست و آن را یکی از راهکارهای مثمرثمر در راستای برون رفت از مشکلات و معضلات مبتلا به جامعه عنوان کرد.

 

قناتی معاون فرمانداری شهرستان هم در این جلسه گفت: رفع موانع تولید یکی از مهمترین راهکارهای عملی حمایت از کالای ایرانی است.

وی فرهنگسازی در این خصوص را از دیگر راهکارهای تحقق این امر دانست وافزود: متاسفانه فرهنگ رایج جامعه، تولیدات داخلی را بی کیفیت و ضعیف می داند که می بایست در این خصوص تغییر نگرش بوجود آید.

 

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم در این جلسه، تهییج افکار عمومی به خرید کالای وطنی، برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در این خصوص،تبلیغات محیطی پیرامون موضوع، برپایی نمایشگاه تولیدات داخلی، معرفی و تشویق تولیدکنندگان داخلی، تبیین موضوع در منابر و تریبونها، نظارت بر فعالیت کسبه و صنوف مختلف، انجام نحقیق وپژوهش در خصوص عوامل عدم موفقیت کالاهای ایرانی در بازار مصرف و ..... را از جمله راهکارهای تحقق شعار سال دانست.

در پایان پس از ارائه نقطه نظرات اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مقرر شد از طریق فرمانداری هماهنگی لازم با شرکتهای تولیدی و کارخانجات جهت معرفی محصولات تولید شده در شهرستان به عموم مردم از طریق سازه های تبلیغاتی، فضای مجازی و رسانه ها صورت گیرد.

مقرر شد از طریق فرمانداری با تولیدکنندگان و مدیران صنایع و کارخانجات هماهنگ شود تا محصولات خود را با قیمت مناسب و بدون واسطه به مردم شهرستان ارائه کنند و دستگاههای فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، آموزش وپرورش، دانشگاهها، ارشاد اسلامی، ورزش وجوانان، کتابخانه های عمومی، شهرداریها، سپاه و... با اجرای برنامه های فرهنگی هنری در راستای فرهنگسازی و تهییج افکار عمومی جهت خرید کالای ایرانی قدم بردارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group