جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه بر آمادگی کامل این دانشکده برای ارائه خدمات در تعطیلات نوروزی در قالب برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر عباس نیک‌روش در نشستی با خبرنگاران با اشاره به حجم بالای تردد مسافران در تعطیلات نوروزی از محورهای مواصلاتی کشور، عنوان کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت با موضوع امدادرسانی در حوزه درمانی اورژانس پیش بیمارستانی و تمامی خدمات درمانی در ایام تعطیلات نوروزی ستاد هماهنگی خدمات سفر در وزارت بهداشت با هدف تامین سلامت سفر تشکیل شده و دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی موظف به تشکیل این ستاد به ریاست رئیس دانشکده و دبیری معاونت درمان و اورژانس هستند.

وی بیان کرد: رویکرد خدمات این ستاد ارائه خدمات حوزه درمانی با استفاده از ظرفیت 100 درصدی اورژانس و بخش بستری مراکز درمانی دولتی و نیز مکلف کردن مطب ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی برای ارائه خدمات با ظرفیت 50 درصدی در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی این ستاد و تاکید بر آمادگی کامل برای حفظ وضعیت موجود و ارتقای خدمات درمانی و اورژانسی به مسافران و شهروندان اظهار کرد: تمامی بخش ها و واحدهای تابعه دانشکده و اعضای این ستاد به عنوان خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند تا زمینه سفر ایمن برای مسافران را فراهم کنند و با ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مردم یک سرمایه معنوی برای مجموعه سلامت شهرستان باشند.

رئیس علوم پزشکی ساوه بر هماهنگی ستاد خدمات سفر دانشکده با ستاد تسهیلات نوروزی به ریاست فرماندار شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در ستاد تسهیلات سفر نیز دانشکده علوم پزشکی عضو کمیته سلامت، بهداشت و محیط ریست است که با هماهنگی بین بخشی موظف به بهره برداری از طرح ها و ابلاغیه های ستاد است و بر نحوه خدمات دهی به مردم با هدف تامین غذای سالم، آب سالم و ... نظارت می کند.

وی در خصوص ارائه خدمات به بیماران سکته قلبی و مغزی نیز گفت: با تعریف کدهای ویژه برای بیماران سکته قلبی و مغزی، خدمات شبانه روزی در این ایام ارائه می‌شود.

نیک روش در ادامه به تعطیلی بیمارستان خصوصی حضرت فاطمه (س) ساوه نیز در آستانه تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست که این بیمارستان در فرآیند خدمت رسانی به مردم باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی این بیمارستان خارج ضوابط و مقررات وزارت بهداشت است، عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد که این مجموعه درمانی در مسیر ارائه خدمت باقی بماند تا بتواند باری از دوش حوزه سلامت بخش دولتی بردارد.

رئیس علوم پزشکی ساوه در ادامه با اشاره به بدهی 10 میلیارد تومانی بیمه‌های تجاری به دانشکده اشاره کرد و گفت: پرداخت نکردن بدهی توسط بیمه‌های تجاری موجب بروز مشکلات عدیده ای در ارائه خدمات درمانی به مصدومان سوانح رانندگی شده است.

وی عنوان کرد: برابر قانون علوم پزشکی مکلف به ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومان سوانح رانندگی است و باید منابع مالی آن از طریق بیمه‌های تجاری تامین شود که بدهی 10 میلیارد تومانی به دانشکده مسیر خدمت رسانی به این مصدومین را دشوار کرده است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از 15 اسفندماه گفت: 18 نفرکارشناس بهداشت محیط در ساوه و زرندیه کار نظارت روزانه در این ایام را بر عهده دارند و سامانه 190 نیز آماده رسیدگی به شکایات مردمی است.

دکتر رضا نظری با اشاره به رشد 23 درصدی بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از اماکن مختلف عرضه موادغذایی شهرستان در سال جاری اظهار کرد: رشد 62 درصدی صدور اخطار، 38 درصدی تعداد پلمب‌های عرضه کنندگان متخلف مواد عذایی، 10 درصدی نمونه‌برداری آب، 42 درصدی نمونه برداری مواد غذایی، 95 درصدی نمونه‌برداری استخر و 148 درصدی رسیدگی به شکایات از جمله توفیقات معاونت بهداشتی بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت 226 مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی و 11 هزار کیلو انواع موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع آوری و معدوم شده است.

وی به آمادگی کامل پایگاه های بهداشتی شهرستان و نیز مراکز جامع سلامت روستایی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات بهداشتی به مسافران و مردم در ایام تعیلات صورت گرفته است.

دکتر نظری به برگزاری هزار و 52 جلسه آموزشی بهداشتی در مراکز بهداشتی و اماکن مختلف در سالجاری اشاره کرد و گفت: بالغ بر 13 هزار نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند.

وی به فعالیت معاونت بهداشتی در حوزه بهداشت دهان و دندان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری با راه اندازی بخش دندانپزشکی در حوزه دولتی بالغ بر 95 میلیون تومان کاهش پرداختی از جیب مردم در مراجعه به بخش دولتی برای بهداشت دهان و دندان صورت گرفته است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: حوزه درمانی دانشکده علوم پزشکی از 23 اسفندماه 96 لغایت 14 فروردین ماه 97 طبق دستورالعمل ابلاغی با عضویت در ستاد خدمات سفر نوروزی تمهیدات لازم را برای ارائه خدمت بستری و سرپائی اتخاذ کرده است.

دکتر هادی محنتی عنوان کرد: حوزه درمانی بخش دولتی با آمادگی کامل و ظرفیت 100 درصدی در بخش های ویژه و بستری و نیز مراکز خصوصی با ظرفیت 50 درصدی آماده ارائه خدمات به مردم هستند. همچنین تمامی درمانگاهها و مراکز خصوصی و موسسات آزمایشگاهی و رادیولوژی به صورت آنکال بوده و خدمت رسانی خواهند کرد.

وی در ادامه به توقف فعالیت بیمارستان حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: صدور مجوز برای فعالیت این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است و توقف فعالیت آن نیز منوط به اخذ مجوز از سوی وزارت متبوع است و چون هیچ مجوزی در این خصوص صادر نشده است لذا تعطیلی این بیمارستان خصوصی غیرقانونی و ممنوع است.

محنتی تصریح کرد: این بیمارستان تا زمان صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت باید با تمام ظرفیت خود به مردم خدمات ارائه دهد و در ایام نوروزی نیز با ظرفیت 100 درصدی اورژانس و بستری مهیای خدمت رسانی باشد و هرگونه توقف در فعالیت آن تصمیم وزارت بهداشت را می‌طلبد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group