شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

همزمان با سراسر کشور آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن كريم در شهرستان های ساوه و زرندیه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه در حاشیه برگزاری آزمون کرحله کتبی این طرح ملی گفت: در این آزمون 195 نفر زندانی در رشته حفظ جزء سی ام قرآن به رقابت پرداختند .

حسين محمودي فر افزود: این آزمون در سه رشته حفظ، ترجمه، مفاهیم و تدبر در قرآن برای سنین بالای 13 سال متشکل از 307 نفر زن و 27 مرد در رشته های گوناگون حفظ و مفاهیم برگزار شد .

وی: به قبول شدگان در آزمون گواهینامه آموزشی قرآن کریم و به نفرات برتر لوح تقدیر و جایزه از سوی معاونت قرآن و عترت کشور اعطا می‌شود .

رئیس ارشاد ساوه سنجش و ارزشيابی ميزان موفقيت قرآن‌آموزان در فراگيری و اجرای محتوای دوره‌های آموزشی قرآن كريم را از اهداف برگزاری این آزمون دانست و گفت: اين آزمون با مشارکت اداره ارشاد و اداره اوقاف برگزار می شود که مرحله کتبی با نظارت ارشاد و مرحله شفاهی زیر 13 سال با نظارت اوقاف خواهد بود .

نیرومند مسوول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ساوه نیز متمرکز شدن آزمون قرآنی را عاملی در جهت هماهنگی متولیان قرآنی برای شناسایی و صدور گواهینامه مربوطه دانست و از پراکندگی کار جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش ایسنا، آزمون سراسری حفظ ومفاهیم قرآن کریم در زرندیه نیز برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه و مدیر حوزه آزمون در حاشیه این آزمون گفت: تعداد 131نفرقرآن آموز در سطوح مختلف ودر رشته های حفظ ومفاهیم قرآن کریم و... در این آزمون شرکت کردند.

احمد جوانمرد در ادامه افزود: تعداد39 نفر در حفظ 10جزء اول قرآن، 18نفر در حفظ 15 جزء اول قرآن، 22نفر در حفظ5جزء اول قرآن، 15 نفر در حفظ سه جزء اول قرآن، 10 نفردر حفظ2 جزء اول قرآن، 5 نفر در حفظ کل قرآن و مابقی در رشته‌های حفظ جزء سی قرآن، جزء اول قرآن، جزء سی و اول قرآن، سوره‌های منتخب واقعه و ملک، ترجمه و مفاهیم قرآن و ترجمه ومفاهیم صحیفه سجادیه در این دوره از آزمون شرکت کرده بودند.

وی ظرفیت قرآنی در شهرستان زرندیه را بسیار مطلوب ارزیابی کرده و هماهنگی و تعامل نهادهای مختلف در برگزاری برنامه‌های قرآنی بویژه این آزمون را عالی توصیف کرد.

جوانمرد با اشاره به همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه و دیگر نهادها و موسسات در برگزاری این آزمون، پیشرفت در فضای قرآنی را نیازمند همدلی، وفاق و یک عزم ملی دانست.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group