جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

برای نخستین بار در استان مرکزی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته ورزشی سوارکاری در ساوه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ساوه پنجشنبه ۲۶ خردادماه در این آئین گفت: با توجه به کمبود سرانه های ورزشی و با توجه به اینکه یکی از الزامات نشاط و شور اجتماعی وجود سرانه های ورزشی است از هرگونه سرمایه گذاری برای ارتقای زیرساخت‌ها و سرانه‌های ورزشی حمایت خواهیم کرد تا موجب تقویت نشاط و شور اجتماعی شود.

مهدی الیاسی با اشاره به افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد رازین ساوه در رشته سوارکاری گفت: فعالیت این مجموعه موجب تقویت سرانه ورزشی این شهرستان شده و علاقمندان می‌توانند با یادگیری مهارت و حرفه‌های مختلف حوزه پرورش اسب و سوارکاری، ‌اشتغال پایدار ایجاد کنند. ‌

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته سوارکاری اسب برای اولین بار در استان مرکزی فعالیت خود را در ساوه آغاز می‌کند، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مجوز صدور فعالیت آموزشگاه‌های آزاد را ظرف مدت سه روز صادر می کند و پس از انجام موافقت اصولی فرآیند فعالیت آموزشگاه آزاد آغاز می‌شود.

حمیدرضا رستمی افزود: در این آموزشگاه براساس استانداردهایی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تعریف شده است آموزش‌های مهارتی انجام و پس از طی دوره‌های آموزشی، آزمون تئوری برگزار می شود و در صورت قبولی، آزمون عملی انجام و در نهایت گواهینامه مهارتی ارائه می شود و علاقمندان می‌توانند از مزایای گواهینامه مهارتی استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب و زیرساخت مناسب آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد رازین ساوه و اینکه از شرایط استاندارد برخوردار است، اظهار کرد: مدیریت برگزاری آموزش‌ها با مرکز فنی و حرفه‌ای ساوه بوده و مجری برگزاری دوره‌ها آموزشگاه آزاد بوده و این سازمان نقش نظارتی خود را در حسن اجرای دوره‌ها ایفا می‌کند.

وی گفت: دوره‌های آموزشی براساس نیاز شهرستان در پرتال سازمان تعریف می شود و پس از تایید، مجوز برگزاری صادر می‌شود. با توجه به فرصت‌هایی که این شهرستان در حوزه گردشگری و سرزمینی دارد رویکرد سازمان به سمت مهارت‌ها و رشته‌هایی سوق داده می‌شود که با شرایط اقلیمی و فرصت‌های اشتغالزایی ساوه همخوانی داشته باشد که رشته سوارکاری از جمله نیازهای این شهرستان است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی وجود دارد که آموزش‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود و در بخش خصوصی نیز قریب به ۳۰۰ آموزشگاه فعال مجوز برگزاری آموزش‌های مهارتی را اخذ کرده‌اند که این دوره ها مستلزم پرداخت شهریه براساس ساختاری است که در سازمان تعریف شده است.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۴۰ سال است که کار مهارت‌آموزی را برعهده دارد. آموزش‌های رسمی منتج به اخذ مدرک تحصیلی نظیر آموزش‌های دوران تحصیل می شوند و این سازمان متولی آموزش‌های غیررسمی یا مهارتی در کشور است که هم اکنون ۶۰۰ مرکز دولتی در ۶ هزار مهارت آموزشی تحت نظر سازمان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در کنار ۶۰۰ مرکز دولتی آموزشی افزون بر ۱۳ هزار آموزشگاه آزاد با اخذ مجوز و تحت نظارت سازمان در سراسر کشور به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌پردازند و در واقع بازوی کمکی سازمان هستند و کمک می‌کنند دسترسی آحاد مختلف جامعه به آموزش‌های مهارتی توسعه پیدا کند.

رستمی افزود: برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی در حوزه گردشگری و ورزشی نیاز امروز کشور در کنار آموزش‌های مهارتی حوزه صنعت و کشاورزی است که آموزشگاه رازین در ساوه به عنوان نخستین آموزشگاه آزاد مهارتی استان مرکزی فعالیت خود را در این محیط مفرح و جذاب آغاز می‌کند تا علاقمندان با مهارت آموزی از امتیازات گواهینامه ارائه شده برای ایجاد فرصت‌های شغلی بهره‌برداری کنند.

مدیر آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای رازین ساوه نیز با اشاره به فعالیت این مجموعه در قالب باشگاه سوارکاری از پنج سال گذشته گفت: رشته سوارکاری در این مجموعه موجب جذب جوانان و نوجوانان علاقمند به این رشته ورزشی شده و به مکانی مفرح و بانشاط برای سپری کردن اوقات فراغت و انجام ورزش مهیج سوارکاری تبدیل شده است.

ابوالقاسم کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ راس اسب در این آموزشگاه وجود دارد، افزود: با موافقت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی مبنی بر راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد سوارکاری رازین برای اولین بار در سطح استان این مجموعه توانست اهداف توسعه‌ای خود را در حوزه آموزش همزمان با انجام ورزش سوارکاری محقق کند.

وی گفت: با افتتاح این آموزشگاه در شهرستان زمینه گردشگری و اشتغال مهارت‌های گوناگون ‌در این حوزه فراهم خواهد شد.

گفتنی است در این آئین نمایش سوارکاری با حضور اسب سوارانی از شهرستان ساوه و استان‌های تهران، همدان و برخی شهرهای همجوار برگزار و سوارکاران اقدام به نمایش اسب سواری کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group