جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: کمبود و گرانی مصالح ساختمانی نظیر سیمان عامل اصلی کندی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ساوه شده بود.

احمد مرزبان شنبه ۲۷ شهریورماه در نشست بررسی پروژه طرح اقدام ملی مسکن ساوه که با حضور فرماندار، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و پیمانکاران در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای ساخت مسکن ملی در این شرایط سخت اظهار کرد: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ساوه شامل کوی علوی ۳۸۴ واحد، بلوار شهید بهشتی ۹۸۰ واحد و پروژه فجر بام ساوه ۴۸۴ واحد به نسبت مشابه در استان مرکزی از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، اما انتظار داریم شرکت‌ها با توان بیشتری کار را به پیش ببرند.

وی با اشاره به مشارکت خوب مسئولان برای اجرای این پروژه‌ها، اظهار کرد: کمبود مصالح در ماه‌های اخیر موجب کندی در اجرای پروژه ها شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد مشکل سیمان و سایر مصالح برطرف شود و در یک برنامه زمانبندی جدید شاهد تسریع در عملیات اجرایی این طرح خواهیم بود.

مرزبان با بیان اینکه تامین سیمان و بتن مهمترین نیاز روز این پروژه‌هاست گفت: امکانات و نیروی کار خوبی برای مسکن ملی در ساوه مستقر شده است و با تامین مصالح مورد نیاز کار را با سرعت بالاتری به پیش خواهیم برد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها مربوط به مردم است و باید مسائل آن به سرعت حل شود گفت: متقاضیان تاکنون ۹۰ میلیون تومان در دو نوبت پرداخت کرده‌اند و حداقل برای یک یا دو نوبت آینده پیمانکار باید به سمت اخذ تسهیلات بانکی برود تا متقاضی نیز زمان تنفس برای تهیه آورده داشته باشد.

وی افزود: تاکنون تنها یکی از سه پروژه برای اخذ تسهیلات بانکی امور مربوطه را انجام داده و دو پروژه دیگر نیز باید در مدت مشخصی این تسهیلات را تهیه کنند و در صورت وجود مشکل برای رفع آن به اداره کل گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه علیرغم وجود بچینگ در پروژه‌های ساوه، معادن از دادن مصالح خودداری می‌کنند گفت: متاسفانه معادن پیمانکاران را ملزم می‌کنند که از بچینگ‌های مورد تایید خودشان بتن بخرند و به آنها مصالح نمی‌دهند که همین انحصار باعث کندی ساخت و ساز خواهد شد.

وی همچنین به نظام مهندسی اعلام کرد با دقت و حساسیت بیشتری روند اجرای کار را پیگیری کنند و هرگونه سهل انگاری را با جدیت گزارش کنند تا مشکلی در روند ساخت و ساز پیش نیاید.

مرزبان در خصوص تقاضاهای جدید از سوی بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح از سوی واجدین شرایط نیز گفت: خوشبختانه وام طرح اقدام ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و بزودی به بانک ها ابلاغ خواهد شد و موجب می شود آورده متقاضی کاهش یافته و بیشتر از تسهیلات بانکی استفاده شود.

وی بیان کرد: برای هر بخش خصوصی در صورت برخورداری از زمین، به همین میزان تسهیلات در نظر گرفته می شود و اگر زمین نداشته باشند در طرح اقدام ملی که در آینده با در نظر گرفتن ۹۰ هکتار زمین پیش بینی شده است مشارکت خواهند یافت.

در این جلسه پیمانکاران طرح اقدام ملی مسکن مشکلات مربوط به ساخت و ساز این واحدها را مطرح کردند و تصمیمات لازم برای برون رفت از آن اندیشیده شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group