جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

کلنگ احداث دارالقرآن با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در ساوه بر زمین زده شد.

علیرضا کاظمی معاون وزیر آموزش و پرورش امروز یازدهم اسفندماه در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی، سرانه پرورشی و تربیتی و نیروی انسانی از جمله مشکلات حوزه آموزش و پرورش ساوه است که در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح و تصمیم گیری شد.

با اشاره به احداث دارالقرآن ساوه گفت: احداث دارالقرآن ساوه منشاء خیر و برکت بوده و زمینه ساز توسعه فعالیت های قرآنی و دینی خواهد شد.

وی بیان کرد: ساوه توفیقات زیادی در عرصه قرآنی و فرهنگی دارد که برای به فعل درآوردن ظرفیت های بالقوه آن باید تلاش کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ایجاد جریانات خوب فرهنگی در گرو تامین زیرساخت های فرهنگی و تربیتی است و پرداختن به امور زیربنایی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، جریان سازی می کند.

وی در ادامه گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تقویت فعالیت های قرآنی و دینی است و بهترین اقدام برای پیشگیری از هرگونه آسیبی که متوجه دانش آموزان می شود، توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی است.

کاظمی تصریح کرد: بخشی از جامعه دانش آموزی در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته و برخی هم آسیب دیده اند که برای آنها باید برنامه های پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری بیشتر با آسیب ها تدوین کرد تا آسیب ها به حداقل برساند.

وی هماهنگی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام را از دیگر موضوعات شهرستان بیان کرد و گفت:  قرار است با حضور رییس سازمان نوسازی از طرح های نیمه تمام بازدید و برای تسریع در تکمیل آن چاره اندیشی کرد.

وی در ادامه گفت: احداث اردوگاه های دانش آموزی از ظرفیت ها و زیر ساخت های مهم در حوزه تربیتی و پرورشی است و در ساوه نیز مطالعات لازم برای جانمایی نقطه ای برای احداث اردوگاه و تجهیز و ساخت آن در دستور کار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: قطعه زمینی توسط خانواده مرحومه زهرا صدیق به آموزش و پرورش اهدا شده است تا یک مرکز قرآنی احداث شود.

ابراهیم فراشیانی افزود: قرار است دارالقرآن در مجموعه ورزشی تختی احداث شود تا همزمان با فعالیت های قرآنی و دینی دانش آموزان به فعالیت های ورزشی نیز بپردازند.

وی گفت: دارالقرآن ساوه قرار است با اعتبار اولیه دو میلیارد تومان و در زمینی به وسعت هزار متر با مشارکت خیرین و منابع دولتی احداث و تجهیز شود.

در مراسم کلنگ زنی دارالقرآن ساوه امام جمعه فرماندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group