جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب(س)، پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم شهیدپرور و قدرشناس شهرستان ساوه تشییع شد.

مراسم تشییع شهید گمنام در ساوه به صورت خودرویی و موتوری امروز شنبه ۹ اسفندماه از میدان امام خمینی(ره) تا دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهیدپرور برگزار و سپس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه به خاک سپرده شد.

این مراسم با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد و شرکت کنندگان در مراسم، بار دیگر با آرمان‌های شهدای والامقام و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه بر پیکر این شهید والامقام ۱۹ ساله که در عملیات بدر، شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمده، نماز خواند و پیکر مطهر شهید در محوطه دانشگاه آزاد در میان حزن و اندوه شرکت کنندگان به خاک سپرده شد.

مراسم وداع با پیکر شهید گمنام نیز جمعه شب هشتم اسفندماه در آستان مقدس امامزاده حضرت اسحاق ابن موسی الکاظم(ع) و با سخنرانی سردار حسین دقیقی مشاور فرمانده کل سپاه برگزار شد.

شهرستان ساوه ۵۸۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: سیره، مکتب و منش شهدا در جوامع دانشگاهی ترویج و دنبال شود.

سیدمحمود هاشمی شنبه ۹ اسفندماه در آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاهیان باید به خود ببالند که میزبان شهید جوانی هستند که در عملیات بدر برای حفظ اسلام و ارزش‌های اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشت. یادمان این شهید والامقام در دانشگاه آزاد اسلامی باید مبدا تمامی اقدامات و تحولات فرهنگی، مکتبی و انقلابی باشد و جامعه دانشگاهی از فیوضات معنوی حضور این شهید گرانقدر بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه پدیده عظیم شهادت قابل احاطه فکری نیست، اظهار کرد: ابهت، امنیت و اقتدار ما مدیون خون شهدا و رشادت های ایثارگران است. شهدا از دانشگاهیان انتظار دارند که در سنگر مقدس دانشگاه مشی و منش و رسالت آنان دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب مدیون شهداست به ویژگی شهدا پرداخت و گفت: مردان صادق کسانی بودند که پای عهد خود با خدای تعالی بودند. همان عهدی که امروز نایب امام زمان(عج) آن را مطرح می‌کند. وظیفه ما ولایت‌مداری و تبعیت از نایب امام زمان است و زنده نگه داشتن آرمان‌های شهدا وظیفه‌ای همگانی است.

هاشمی در ادامه گفت: متاسفانه برخی، از مسیر شهدا و آرمان‌های امامف رهبری و شهدا فاصله گرفتند و در مقابل ولایت فقیه صف آرایی کردند در حالی که در ظواهر، دم از ولایت فقیه و شهدا می‌زدند اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کردند که سرنوشت آنان تباه شد.

وی، بصیرت توامان با شجاعت را از دیگر ویژگی‌های شهدا دانست و افزود: انسان با بصیرت می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد و اگر شجاعت نداشته باشد در موضع حق ایستادگی نمی‌کند، ممکن است از حق فاصله بگیرد و نتواند از حق دفاع کند.

وی همچنین صداقت در بندگی و صداقت در گفتار و رفتار و پرهیز از دوگانگی را از دیگر ویژگی‌های شهدا برشمرد و گفت: اگر در مسیر امام و شهدا هستیم نباید حرف از مذاکره بزنیم و عکس رفتار و گفتار امام و شهدا عمل کنیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهدا اهل تهجد، مردمی و ساده‌زیست بودند و به هیچ وجه اهل ریا، خودنمایی، آقایی بر مردم و اشرافی‌گری نبودند. شهدا به دنبال رانت، زدوبند سیاسی، زمین خواری و ... نبودند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از ولایت فقیه از دیگر ویژگی‌های شهداست، افزود: برخی مسئولان نسبت به این وصیت و ویژگی شهدا توجه نمی‌کنند و عکس منویات رهبری عمل می‌کنند. شهدا نسبت به حفظ بیت المال تاکید فراوان دارند. اگر مسئولیت خدایی باشد رضای خدا و مردم را به دنبال دارد.

وی به قرائت فرازی از وصیت یکی از شهدای دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: ای مسئولانی که به قدرت می رسید و برای خدمت خودتان را آماده می کنید مراقب باشید پایه های میز و موقعیت شما بر روی دریای خون شهداست. اگر ریاست شما برای خدا نباشد فرجامش ندامت، ملامت و عذاب الهی است.

هاشمی با تاکید بر اینکه سیره و مشی شهدا باید دنبال شود، گفت: ما پیام شهدا را همچنان باور داریم و در مسیر شما حرکت می‌کنیم چرا که راه شهدا راه خداست و باید دلهایمان متوجه خدا و مجاهدان راه خدا باشد.

بر اساس این گزارش، همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) پیکر مطهر یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بصورت خودرویی با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مردم و مسئولان در ساوه تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی به خاک سپرده شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group