جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه، افتتاح نخستین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی، نظارت بر فرایند کشتار دام و طیور، کشف و امحای گوشت های فاسد، واکسیناسیون و مقابله به بیماری های مشترک میان انسان و دام را از مهمترین فعالیت های ۶ ماه اخیر این ارگان عنوان کرد.

«داود سرمدی» روز دوشنبه به ایرنا، گفت: برای نخستین بار در استان مرکزی، بیمارستان ویژه دام و طیور به مرکزیت شهرستان ساوه افتتاح شد تا خدمات مورد نیاز را به جامعه هدف ارائه کند.

وی در مورد اقداماتی که در حوزه تولید فرآورده های خام دامی در سطح این شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال سه هزار و ۳۴۰ مورد بازدید از دامداری ها، مرغداری ها و کشتارگاهها انجام شد.

به گفته او تعداد طیور کشتار شده در این مدت ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار قطعه بوده به وزن ۶ میلیون و ۵۶۳ هزار کیلوگرم بوده است.

وی تعداد دام سبک و سنگین کشتار شده در نیمه نخست امسال در سطح شهرستان ساوه را هشت هزار و ۱۵۳ راس عنوان کرد که در مجموع حدود ۴۶۳ هزار کیلوگرم وزن لاشه ها بوده است.

سرمدی بیان کرد: در این مدت با تلاش بازرسان دامپزشکی افزون بر ۱۸ تن گوشت مرغ و بیش از سه تن گوشت قرمز  فاسد توسط عوامل دامپزشکی شناسایی و توقیف شد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۱۶۰ تذکر به متخلفین عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان ساوه تذکر داده شد و پرونده ۴۲ نفر نیز به مراجع قضایی ارجاع یافت.
رئیس شبکه دامپزشکی ساوه در خصوص اقداماتی که برای مبارزه با بیماریهای دامی در سطح واحدهای این شهرستان انجام شد، گفت:
انجام واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین به تعداد ۸۸ هزار و ۴۸۴ راس در این مدت انجام شد.

وی افزود:‌ در همین مدت افزون بر ۱۰۰ هزار راس گوسفند با تزریق واکسیناسیون آنترو توکسمی از خطر ابتلا به بیماری نجات یافتند و برای ۳۴ هزار و ۷۳۲ راس دیگر هم واکسن آگالاکسی تزریق شد.

وی گفت: برای ایمن نگه داشتن جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) از بیماری لمپی اسکین نیز تزریق واکسیناسیون برای افزون بر ۱۰ هزار راس انجام و برای ۵۳۹ دام دیگر نیز واکسن تیلریوز تزریق شد.

سرمدی اظهار داشت: واکسیناسیون شاربن علامتی نیز برای سه هزار و ۷۶۷ راس دام سنگین در همین مدت تزریق و در جمعیت دام سبک نیز کار تزریق واکسیناسیون PPR برای ۲۰ هزار راس گوسفند و واکسن آبله برای بیش از ۳۳ هزار راس گوسفند و بز نیز اجرا شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه در مورد فعالیت های مرتبط با بیماری های مشترک انسان و دام، گفت: اقداماتی از قبیل تست سل   برای ۶ هزار و ۳۸۷ راس، عملیات خونگیری برای آزمایش بروسلوز چهار هزار راس دام و انجام تست مائین ویژه اسب نیز برای  ۱۵۳ راس در نیمه نخست امسال انجام شد.

به گفته او در راستای مراقبت از سلامت انسان و دام، کار واکسیناسیون بروسلوز دام سبک و سنگین برای بیش از ۱۷ هزار راس، تزریق واکسن شاربن دام سبک و سنگین به تعداد ۱۴ هزار و ۶۲۸  راس و تزریق واکسن هاری برای ۳۸۴ قلاده سگ انجام شد.

سرمدی گفت: در نیمه نخست امسال ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۶۸۰ قطعه جوجه ریزی (مرغ گوشتی) در واحدهای مرغداری این شهرستان انجام شده است.

وجود بیش از ۴۰ کانون دامپروری عشایری با ظرفیت افزون بر ۱۴ هزار راس، فعالیت ۹۰ مرغداری گوشتی و پنج واحد تولید تخم مرغ از جمله منابع اصلی شهرستان ساوه برای تولید انواع فرآورده های دامی و مواد پروتئینی است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group