جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوه گفت: تعداد مقرری بگیران و افراد دارای بیمه بیکاری این شهرستان به دلیل بهبود شرایط و فضای کسب و کار، در نیمه نخست امسال کاهش چشمگیری یافت.

«حسن حق پرست» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تعداد مقرری بگیران شهرستان ساوه در نیمه نخست امسال به یک هزار و ۱۱ نفر کاهش یافت در حالی که شمار این افراد در مدت مشابه پارسال، یک هزار و ۹۱۸ نفر بود.

وی، همچنین تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه که دارای حقوق معوق کارگری هستند را تا پایان نیمسال نخست پارسال، پنج واحد و شمار کارگرانی که حقوق شان هنوز پرداخت نشده را نیز ۱۳۶ نفر بیان کرد.

به گفته حق پرست، در ۶ ماه اول سال گذشته، ۱۷ واحد تولیدی ساوه دارای حقوق معوق بودند و در آن مقطع زمانی یک هزار و ۸۴۱ کارگر با مشکل دریافت نکردن حقوق و مزایا دست به گریبان بودند اما با تلاش و پیگیری‌های مجموعه اداره و همکاری مدیران واحدهای تولیدی منطقه و همچنین بهبود شرایط تولید، امسال این آمارها با کاهشی محسوس همراه شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت مراجعه نکردن حضوری متقاضیان به این اداره، سامانه الکترونیکی بیمه بیکاری راه اندازی شد تا فرایند نام نویسی و ثبت درخواست به صورت به آسانی انجام شود.

وی با یادآوری دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب و همچنین راهبردهای دولت تدبیر و امید در خصوص ایجاد اشتغال، به بیان عملکرد مراکز کاریابی ساوه پرداخت و افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۶۵۴ نفر از طریق کاریابی های ساوه دارای شغل شدند.

حق پرست گفت: در همین مدت افزون بر ۵۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم جذب واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان ساوه شدند.

وی در خصوص عملکرد  حوزه تعاون شهرستان ساوه نیز، گفت: در نیمه نخست امسال هشت شرکت تعاونی تشکیل شد که زمینه اشتغال ۹۶ نفر را فراهم کرد حال آنکه در مدت مشابه سال گذشته چهار واحد تعاونی با ۷۳ اشتغال ایجاد شده بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوه همچنین برگزاری یک هزار و ۴۸۸ ساعت دوره آموزشی برای اعضای تعاونی های این شهرستان را از اقدامات دیگر این دستگاه عنوان کرد. 

وی گفت: بازرسی مستمر از کارگاه و کارخانه های حوزه تحت پوشش برای برقراری مبانی حفاظتی و بهداشتی و ایمنی کار و همچنین انطباق شرایط کار با قوانین و مقررات ذیربط از جمله وظایف این اداره است که در همین راستا با توجه به شیوع کرونا ۶۵۹ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه انجام شد.

رئیس اداره کار شهرستان ساوه افزود: در نیمه نخست امسال ۶۱۵ فقره پرونده در کمیته بدوی و ۳۸۰ پرونده نیز در کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور بررسی شد که این تعداد در ۶ ماهه اول پارسال ۴۲۲ پرونده در کمیته بدوی و ۱۵۵ پرونده در کمیته تجدید نظر بود.

حق پرست در مورد فعالیت های مرتبط با حوزه روابط کار، گفت: از ابتدای سال‌جاری حدود ۵۰۰ پرونده در مراجع حل اختلاف این اداره مورد رسیدگی قرار گرفت که بالغ بر ۳۵ درصد از آنها با تلاش و پیگیری های بعمل آمده مورد صلح و سازش واقع شد. 

شهرستان ساوه با داشتن بزرگترین شهر صنعتی کشور (کاوه) و سه شهرک صنعتی دیگر محل فعالیت افزون بر ۶۰۰ کارخانه با اشتغال بیش از ۴۵ هزار کارگر است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group