جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری و صنایع دستی و برای اولین بار در ساوه نمایشگاه صنایع دستی در بنای تاریخی عمارت حاکم گشایش یافت.

امام جمعه ساوه امروز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در آئین گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ساوه از طرفیت های بالایی در حوزه هنری و صنایع دستی برخوردار است که بالفعل کردن این ظرفیت ها منجر به شکوفایی استعدادهای هنرمندان و معرفی هویت اصیل مردم این شهرستان خواهد شد.

حجتالاسلام سیدابراهیم حسینی معرفی هنرهای هنرمندان را گامی در جهت شناساندن ظرفیت‌ها و استعدادها دانست و افزود: صنایع دستی شاخص ترین هنر بومی و فرهنگی ایران است و توسعه پایدار در حوزه صنایع دستی نیازمند فعالیت مستمر و جریان سازی است و برپایی این نمایشگاه ها بستر توسعه و رشد را فراهم می کند.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: ساوه به لحاظ قدمت بالای تاریخی از بیشترین آثار و ابنیه تاریخی در استان مرکزی برخوردار است و بیشترین آثار ثبتی به دلیل تاریخچه و پیشینه بالا مربوط به این شهرستان است  و همین ظرفیت ها موجب شده است تا نقش بی بدیلی در توسعه تمدنی استان ایفا کند.

علی میرزایی با تاکید بر حفظ هویت تاریخی شهرستان ساوه اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و تلاش برای جذب توریست با رونق صنعت گردشگری و بهره گیری از ظرفیت تاریخی ساوه عاملی برای حفظ هویت تاریخی و گردشگری این شهرستان است.

وی با تقدیر از ابتکار و خلاقیت مدیریت عمارت حاکم (قلعه تاریخی امیرحسینی) در برپایی نمایشگاه صنایع دستی برای معرفی هویت تاریخی ساوه تصریح کرد: شناساندن ظرفیت صنایع دستی به عنوان یک هنر ماندگار و اصیل یکی از راهکارهای ایجاد فرصت های شغلی است.

وی تلفیق صنایع دستی و میراث فرهنگی با برپایی نمایشگاه های مستمر در ابنیه تاریخی را عاملی برای معرفی هویت تاریخی و صنایع دستی دانست و افزود: این نمایشگاه علاوه بر معرفی فرهنگ دیرینه و کهن ساوه فرصتهای شغلی جدیدی را برای علاقمندان ارائه می دهد.

فرماندار ساوه خواستار بازدید شهروندان از این بنای تاریخی به عنوان هویت فرهنگی و تاریخی شهر هزار ساله ساوه شد و افزود: ساوه در زمینه های مختلف صنایع دستی، هنر و فرهنگ، حرف برای گفتن دارد و ما باید با برنامه ریزی، به درستی از این ظرفیت ها استفاده کرده و موانع و مشکلات پیش روی هنرمندان را برطرف کنیم.

مدیر عمارت تاریخی حاکم نیز گفت: برای نخستین بار نمایشگاه صنایع دستی همزمان با هفته صنایع دستی و گردشگری به مدت دو روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۱۹ غرفه در قلعه و عمارت تاریخی حاکم برگزار می شود.

مجتبی محبی امیرحسینی افزود: در این نمایشگاه غرفه های گلیم بافی، فرش بافی، میناکاری روی انواع فلزات، طراحی لوگو، خیاطی، عروسک بافی، عروسک سازی، نمد بافی و ... با مشارکت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان ساوه، موسسات خیریه، سازمان های مردم نهاد، کمیسیون امور بانوان و هنرمندان محلی در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس با مشارکت انجمن عکاسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بازدید از غرفه‌های صنایع دستی، بازدید از قدیمیترین بخش عمارت، بازدید از شاه نشین ها، مقرنس ایوان جنوبی، یزدی بندی گچی و بازدید از پنجره باز شوراسی و حمام عمارت از برنامههای جانبی این نمایشگاه است.

عمارت حاکم، نام کوشکی از مجموعه‌ی قلعه تاریخی عبدالله آباد یا عبدل آباد ساوه و یکی از مکان‌ها، جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهر است. این عمارت حاکم‌نشین که سال‌ها متروک و تخریب شده بود، با همت و تلاش مالک خصوصی بازسازی و به یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساوه و اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group