جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه ویروس کرونا با وجود کاهش آمار مبتلایان، هنوز شکست نخورده است، خواستار اتخاذ تدابیر و تصمیمات سخت تر برای شکست این ویروس منحوس شد.

علی میرزایی در جلسه مشترک قرارگاه پدافند زیستی استان با ستاد مدیریت بحران که به ریاست استاندار مرکزی و  از طریق ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: بحران شامل چهار مرحله تولد، شکوفایی، فروکش کردن و پیامدهاست و هم اکنون در مرحله شکوفایی و شکل گیری بحران ویروس کرونا هستیم که هنوز فروکش نکرده و باید به تاثیرات این بحران در رفتار مردم و پیامدهای منفی آن نیز توجه کرد.

وی تاثیر بحران کرونا ویروس بر صنعت، اقتصاد، آموزش و ... را مورد تاکید قرار داد و افزود: هماهنگی بین بخشی در مرحله شکوفایی و شکل گیری بحران تنها راهکار موثر در عبور از این مقطع است.

فرماندار ساوه خواستار اتخاذ تدابیر سختگیرانه برای فروکش کردن کامل بحران شد و افزود: طرح‌های غربالگری از جمله طرح های سختگیرانه برای مهار کامل کروناست و با توجیه دیده‌بان‌ها و نظارت دقیق بر عملکرد غربالگران باید این طرح را به درستی اجرایی کرد.

وی همچنین خواستار نظارت بر عملکرد در حوزه توزیع ماسک و الکل در سطح شهرستان شد و افزود: برخی ناهماهنگی ها در ساختار مدیریتی و کم کاری در سطح شهرستان ساوه مشهود است. اگر یک مدیری به وظایف خود عمل نکند باید توبیخ شود.

فرماندار ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه تعطیلی اصناف همچنان پابرجاست و مشاغل ضروری باید با رعایت بهداشت به مردم خدمت رسانی کنند، گفت: بیماری کرونا هنوز شکست نخورده است و موج دوم قطعا پیش روست. باید تمهیدات سختگیرانه و تصمیمات سخت‌تر در ساوه به عنوان شهرستان دارای رتبه اول آمار مبتلایان در سطح استان اتخاذ شود.

وی با اشاره به حضور مسافران و گردشگران در نقاط روستایی اظهار کرد: روستاها باید به سمت قرنطینه بروند و از آمدوشد اضافی جلوگیری شود. همچنین از تردد خودورهای با پلاک غیربومی به سطح شهر و روستاها جلوگیری بعمل آید و اجازه ندهیم خودروهای غیربومی وارد شهر شوند و به سمت محورهای مواصلاتی خارج از شهر هدایت شوند.

میرزایی تصریح کرد: دهیاران باید موضوع قرنطینه کردن روستا را به جهت جلوگیری از حضور مسافران و گردشگران جدی تلقی کنند تا شاهد شیوع این بیماری در روستاها نباشیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در بیان آمارهای مبتلایان به بیماری کرونا  نباید پنهان کاری شود، اظهار کرد: متاسفانه یک ناهماهنگی در بیان آمار وجود دارد و باید در این خصوص بصورت شفاف و درست اطلاع رسانی شود.

تردد خودروهای غیربومی در داخل شهر ممنوع است و همه دستگاه‌های ذیربط مکلف به اجرای دقیق این مصوبه هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group