جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

استاندار مرکزی گفت: با مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی کلیه اصناف غیرضروری استان تعطیل می‌شود.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه به هیچ وجه تمایلی برای تعطیلی واحدهای صنفی از سوی استانداری و قرارگاه پدافند زیستی استان وجود نداشت، اما به دلیل رعایت نکردن تعداد محدودی از فروشندگان و مردم، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ناچارا از فردا یکشنبه ۲۵ اسفندماه تمامی واحدهای صنفی غیرضروری در سراسر استان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس این مصوبه تمامی واحدهای صنفی در بازارها، مجتمع‌های تجاری و پاساژها بجز فروشندگان مواد پروتئینی، خواربارفروشان، لبنیات، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشان، خدمات فنی خودرویی و برخی صنوفی که فعالیت آنها ضروری است، از تاریخ ٢٥ اسفند تا ٢٩ اسفندماه تعطیل اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر حسن انجام این مصوبه به‌عهده بازرسین اتاق اصناف، سازمان صمت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی است، افزود: تشخیص فعالیت مشاغل ضروری و غیرضروری در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی بر عهده اتاق اصناف است.

استاندار مرکزی با تاکید بر پلمب واحدهای صنفی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند، گفت: پیرو مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی شهرداری‌های استان مکلف هستند با همکاری نیروی انتظامی نسبت جمع‌آوری بازار روزها و دستفروشان اقدام کنند.

وی همچنین گفت: کلیه امور اداری اتحادیه‌های صنفی از تاریخ ٢٥ اسفند تا پایان تعطیلات رسمی تعطیل است، اما کمیسیون‌های رسیدگی به شکایت آنها فعال هستند، همچنین کلیه پروانه‌های صنفی که تاریخ اعتبار آنها به پایان رسیده است ۲ ماه دیگر تمدید می‌شود و اعتبار دارد.

آقازاده تصریح کرد: کلیه خبازان موظفند در ایام نوروز بصورت معمول فعال بوده و هیچگونه تغییری در پخت داده نمی‌شود. ضمنا شکایت شاکیان توسط واحد شکایات اتاق اصناف دریافت و جهت رسیدگی با کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه مربوطه هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.

استاندار مرکزی در خصوص اقدامات نظامی که قرار است برای خلوتی شهرها صورت گیرد، گفت: هنوز هیچ ابلاغی از سوی ستادکل نیروهای مسلح به مجموعه استان صورت نگرفته است و ما منتظر اعلام برنامه قرارگاه نظامی هستیم که به نظر می‌رسد تا پایان امروز اعلام شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group