سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

ایسنا/مرکزی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری ساوه، گفت: همه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی در شهر باید با اصول پدافند غیرعامل همسو بوده و همخوانی داشته باشند.

سیدمهدی حسینی در جلسه ستاد بحران شهرداری ساوه، افزود: هدف اصلی از تشکیل این ستاد ایجاد هماهنگی و وحدت رویه و نیز انجام تعاملات به موقع و کارآمد درون و برون سازمانی با سایر سازمان‌ها، واحدها و ارگان‌های مرتبط جهت خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان به صورت اصولی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران یعنی پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی مقابله و بازسازی و بازتوانی است.

وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران شهرداری ساوه در حال حاضر سعی دارد با بررسی مخاطرات شهری و تهدیدات و عوامل بحران‌زا اعم از طبیعی و انسان ساخت، با طبقه‌بندی و طرح آنها در کارگروه‌های تخصصی مربوطه، نسبت به ارائه راهکار و پیگیری رفع آنها اقدام کند.

شهردار ساوه با تاکید بر لزوم تعامل بین مدیریت بحران شهرداری با ستاد بحران شهرستان، گفت: شهر ساوه به دلیل موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در پست‌ترین نقطه استان به لحاظ ارتفاع، در خط بحران سیل قرار دارد لذا باید پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: لازم است نسبت به کانال‌های موجود هدایت آب‌های سطحی و سیلاب‌ها بازنگری لازم صورت گیرد زیرا با توجه به رشد شهر ساوه دیگر کانال‌های قدیمی ظرفیت هدایت این میزان آب‌های سطحی و سیلاب‌های شهری را ندارند و باید در بودجه سال ۹۹ اعتبار لازم برای این مهم پیش‌بینی شود.

حسینی افزود: همچنین باید کانال‌های درون شهری به صورت استاندارد و سرپوشیده باشد تا بتوانیم از فضاهای مفید سطح آن نیز در جهت رفاه شهروندان استفاده شود.

وی، مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان را نیز ضروی دانست و اظهار کرد: ما وظیفه داریم فضای شهری را برای حداقل‌های جامعه ببینیم تا همه اقشار جامعه بویژه معلولین نیز بتوانند از خدمات و مبلمان شهری استفاده کنند.

حسینی اجرای طرح زیباسازی در خیابان‌های شهر را اقدامی مطلوب دانست و گفت: اجرای این طرح با استقبال مردم مواجه شده و لازم است تداوم یابد، اما در کنار آن باید به مناسب‌سازی سطح شهر برای تردد آسان همه اقشار بویژه معلولان و نابینایان توجه شود.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهرداری در  نوروز امسال سیل را تجربه کرد، لذا باید آماده باشیم تا هم اینک در اماکنی که احتمال خطر بیشتر است تدابیر لازم اندیشیده شود و در مناطق بالادست و خارج از محدوده شهری موارد به مسئولان ذیربط گوشزد شود تا مردم در معرض خطر قرار نگیرند.

شهردار ساوه با بیان اینکه ماشین‌آلات باید در حداکثر آمادگی باشند، افزود: در کنار بحران‌های طبیعی باید  به بحران‌های اجتماعی نیز توجه داشته باشیم بطوری که در تمامی طرح‌ها و پروژه‌های شهری موضوع پدافند غیرعامل دیده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور هم اینک بیشتر  مردم و ادارات درگیر بحران مالی هستند و ما نیز در شهرداری ساوه در این بحران در حال نزدیک شدن به وضعیت  خط قرمز هستیم و مدیران شهری باید این بحران را پیش از گرفتار شدن احساس کنند.

در این جلسه مشکلاتی از جمله اﺳﺘﻬﻼک ﻣﺎﺷﻴﻦ آﻻت سنگین شهرداری، ساخت‌وسازهای غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها، عدم آمادگی سالن بحران، نبود نردبان بلند آتش نشانی، فرسوده شدن آمبولانس‌ها و برخی کمبودها مورد بررسی قرار گرفت.

ایجاد یک کیلومتر سیل بند، احداث ۸۰۰ متر کانال، حفر ۱۹ چاه در اماکنی که مشکل آب سطحی داشتند، احداث ۱۸۰ متر کانال سنگی و آماده سازی یک هزار قطعه قبر بخشی از اقدامات انجام شده توسط این ستاد در سالجاری بوده است.

در ادامه این جلسه چهار کارگروه تخصصی ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات، تدفین، کنترل سیلاب‌های شهری و هشدار و اطلاع‌رسانی گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group