جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه گفت: آمار سرقت باغات و موتورسیکلت در این شهرستان نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پرویز اسدی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی در حوزه انتظامی و اداری، اما اهتمام جدی برای برقراری امنیت در سطوح مختلف جامعه وجود دارد.


وی، برخورد مناسب با مردم، سعه صدر، تکریم ارباب رجوع و قانون مداری را از مولفه های اصلی پلیس دانست و افزود: با اعلام شعار هفته ناجا، گفتمان پلیس و مسیر حرکت کارکنان انتظامی تبیین می‌شود.


رئیس پلیس ساوه با تاکید بر اینکه امنیت یک مولفه بی بدیل در توسعه شاخص‌های مختلف جامعه است، اظهار کرد: مقوله امنیت، امروز در دهکده جهانی بیش از گذشته احساس می‌شود و مخدوش شدن امنیت تمامی شاخص‌های توسعه‌ای را با چالش مواجه خواهد کرد.


وی بیان کرد: اهمیت امنیت بر هیچکدام از ارکان نظام پوشیده نیست و نیروی انتظامی مسئولیت مستقیم تامین امنیت در داخل کشور را بر عهده دارد. با توجه به وظایف متنوع و متعددی که نیروی انتظامی بر عهده دارد، به عنوان یکی از سازمان‌های پرمراجعه مردمی به شمار می رود.


سرهنگ اسدی، ارتقای سلامت کارکنان، سالم سازی و ارتباط گیری با آحاد مردم به منظور تقویت اعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی در تامین امنیت را رسالت مهم ناجا دانست و افزود: امنیت تک بعدی نیست و اگر پشتوانه مردم نباشد نیروی انتظامی در تحقق ماموریت‌های خود موفق نخواهد بود. نبود امنیت راه توسعه و  پیشرفت را مسدود و با مخاطره و دست انداز مواجه خواهد کرد.


وی با بیان اینکه جامعه محور بودن پلیس شعار اصلی و رسالت مهم پلیس است، افزود: رویکرد پلیس جامعه محور ابلاغ شده است و آحاد جامعه به اهمیت وجود پلیس پی برده اند.


فرمانده انتظامی ساوه با تاکید بر اینکه پلیس با ذره بین به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف است، افزود: هوشمند شدن پلیس از نظر سطح علمی، علوم و فنون جرم شناسی، روانشناسی و جامعه شناختی و نیز هوشمند شدن به تجهیزات و زیرساخت‌ها و بهره گیری از فناوری روز از ضروریات است و در دستور کار قرار دارد.


وی تسهیل در ارائه خدمات به مردم، کاهش سطح خطا، جلوگیری از بروز برخورد سلیقه‌ای، کاهش خطرات جانی و هزینه‌های مالی را از مزایای هوشمندسازی پلیس بیان کرد و افزود: در راستای پیشگیری و بازدارندگی هم اکنون ۱۰ دوربین هوشمند در نقاط مختلف شهر نصب شده که تاثیر پیشگیرانه و بازدارنده‌ای داشته است و موجب کاهش وقوع جرم شده است.


این مقام انتظامی در ادامه به اهم برنامه های هفته ناجا اشاره کرد و افزود: هفته ناجا با برگزاری راهپیمایی خانواده پلیس با قرائت زیارت عاشورا در محل بام ساوه آغاز شد و غبارروبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با امام جمعه، راه اندازی میزخدمت در مصلی،  معاینه رایگان توسط پزشکان انتظامی در محل نماز جمعه، نشست علمی با محوریت ریشه‌یابی آسیب های اجتماعی با اساتید دانشگاه، کارشناسان اجتماعی و نخبگان، تشویق و ترغیب رانندگان قانون‌مدار، برگزاری صبحگاه مشترک، نشست خبری از دیگر برنامه‌های این هفته بود.


وی در ادامه گفت: دستگیری ۹۰۶ سارق و کشف ۱۴۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در یکسال گذشته تا قبل از مهرماه، دستگیری دو هزار و ۳۹۹ نفر معتاد، دستگیری ۳۲ قاچاقچی عمده و توقیف چهار هزار  و ۳۳۴ خودرو و موتورسیکلت به دلایل مختلف از جمله فعالیت‌هاست.


وی گفت: در یکسال گذشته افزون بر ۸۶ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ حاصل شده که افزون بر ۸۰ درصد آن عملیاتی شده است.


سرهنگ اسدی به افزایش 100 درصدی جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: 639 موردجرایم سایبری گزارش شده که ۶۵۳ مورد طی یکسال اخیر کشف شده و بیانگر افزایش ۱۰۰ درصدی کشف در این حوزه است و در این رابطه ۱۷۸ نفر دستگیر شدند.


وی سرقت های خرد را بیشترین نوع سرقت و بیشترین جرایم شهرستان بیان کرد و افزود: ساوه دارای بیشترین آمار گاراژ جمع آوری ضایعات است که افراد نسبت به سرقت خرد اقدام کرده و آنرا به این گاراژها می فروشند، همچنین آمار سرقت محصولات باغات و موتورسیکلت نگران کننده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group