جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

مدیر امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوه گفت: ایجاد هشت باب کتابخانه جدید برای بهره‌مندی از استانداردهای متناسب با شاخص‌های جمعیتی در این شهر نیاز است.

«محمد اشرفیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به رشد جمعیت و توسعه شهر ساخت هشت باب کتابخانه عمومی در شهرک علوی، شهرک امیر کبیر، خیابان مطهری، منطقه سپاه، خیابان طالقانی، بهزیستی،قائم و حاج بلوک مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: اکنون چهار باب کتابخانه در سطح شهر ساوه، ۲ باب در شهرهای غرق آباد و نوبران و یک باب در روستای «ستق» و ۲ کتابخانه مشارکتی نیز در زندان و مهمانسرای شهید ناصری (محل سکونت اتباع افغانستان) مستقر است.
اشرفیان بیان کرد زیربنای فضای کتابخانه ای در شهرستان ساوه حدود یک هزار و ۸۰۰ مترمربع است که تا سال ۱۴۰۴ باید به ۲۱ هزار مترمربع افزایش یابد.
وی ضمن قدردانی از همکاری مسئولان شهرستان ساوه، خواهان همکاری هر چه بیشتر آنها در توسعه فضاهای کتابخانه ای به کتابخانه مرکزی ساوه شد و گفت: با توجه به رشد روزافزون نیازهای جامعه و افزایش سطح دانش و تکنولوژی، ایجاد یک کتابخانه مرکزی مدرن و مجهز مورد نیاز است که می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سرانه فضای کتابخوانی داشته باشد.
به گفته این مسئول، ۱۰ هزار نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه عضویت دارند که ۶۵ درصد اعضای آن را بانوان تشکیل می دهند.
وی در پایان از خیران درخواست کرد که در ساخت و تجهیز کتابخانه های جدید این شهرستان مشارکت داشته باشند.

شهرستان ساوه با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی به شمار می رود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group