جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: هر جامعه‌ای نیازمند انتظام است، اما انتظام و نظم دهی امت اسلامی باید منطبق بر اسلام باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی در ساوه برگزار شد، با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی حکومت‌ها برقراری امنیت است، افزود: نخستین کارکرد حکومت‌ها تامین امنیت و نظم است که بر عهده نیروی انتظامی با مشارکت نیروهای نظامی و اطلاعاتی است.

وی به مولفه های اقتدار پلیس اشاره کرد و با تاکید بر اینکه قدرت پلیس زمینه ساز اقتدار آن است، اظهار کرد: قدرت هر وقت از مشروعیت سیاسی برخوردار شود به اقتدار تبدیل می‌شود.

امام جمعه ساوه ولایتمداری را نخستین مولفه اقتدار پلیس دانست و افزود: مولفه ولایی بودن پلیس در حکومت اسلامی توانسته پلیس نظام اسلامی را از سایر کشورها متمایز کند.

وی مردمی بودن، اخلاق مداری، مکتبی بودن، هم افزایی بین بخشی و ارتباط موثر با سایر نیروها و پرهیز از دوگانگی و واگرایی را از دیگر مولفه های اقتدار نیروی انتظامی برشمرد و افزود: بصیرت از دیگر مولفه‌های کار پلیس است و همواره سرلوحه کار نیروی انتظامی به شمار می رود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به اتفاقات اخیر در کشور عراق اشاره کرد و افزود: ریشه این فتنه در آمریکا و انگلیس است. فتنه‌ای که در عراق است فتنه عبری، عربی با حمایت غرب است و شاهد نفوذ بعثی‌ها و صهیونیست‌ها در جمع تظاهرکنندگان هستیم.

به گفته امام جمعه ساوه اگر بصیرت نباشد، دشمن خواسته‌های مردم را به سمت اغتشاش منحرف می‌کند و معاویه گونه مردم را حتی مقابل امیرالمومنین علی(ع) قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه نیز در این مراسم گفت: امنیت و اقتدار نظام، بستر رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.

سرهنگ پرویز اسدی تصریح کرد: توسعه سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی وابسته به امنیت است و ناامنی مسیر توسعه را ناهمگون خواهد کرد. نظام اسلامی توجه خاصی به امنیت و نظم دارد و برابر قانون اساسی نیروی انتظامی طلایه دار و پیش قراول برقراری امنیت در کنار سایر دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی است.

وی در ادامه، ولایتمداری، اخلاص، قانون مداری و تعامل بین بخشی و مشارکت عمومی آحاد مردم را رمز موفقیت نیروی انتظامی در تامین امنیت دانست و افزود: وقتی اقتدار تضعیف شود سطح امنیت جامعه کاهش می یابد و ضریب امنیتی جامعه مخدوش می‌شود.

سرهنگ اسدی بیان کرد: در راستای ارتقای اعتماد عمومی و تعامل دو سویه بین مردم و پلیس  باید امنیت تقویت شود تا آرامش در جامعه حکمفرما شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی پلیس اظهار کرد: هوشمند سازی پلیس برای بهره گیری از فناوری روز پیگیری و موجب شده است تا هزینه‌های جاری برای پلیس کاهش یابد. راه اندازی دوربین هوشمند موجب پیشگیری از وقوع جرم و کشف جرایم شده است.

وی افزود: هوشمندسازی تجهیزات نیروی انتظامی موجب ارتقای خدمات رسانی، پایین آمدن سطح خطاهای پلیس، بازدارندگی و کشف بیشتر جرایم می‌شود. پایین آمدن سطح خطاهای پلیس و کاهش برخوردهای سلیقه‌ای و خارج از قوانین و نیز تسریع در کشف جرایم از دستاوردهای مهم اجرای این طرح است.

در این مراسم پس از انجام برنامه‌های نظامی و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، از خانواده‌های معظم شهدای نیروی انتظامی و جمعی از کارکنان بازنشسته و نمونه پلیس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group