پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: حاکمیت به دلیل اهمیت موضوع و حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر اقدام به تصویب قانون کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، هادی ملکی در نشست هم‌اندیشی امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری ساوه با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به دلیل وضعیت خاص کشور، اظهار کرد: حاکمیت به دلیل اهمیت موضوع و حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر اقدام به تصویب قانون کرد و تکالیف دستگاه‌ها و مراجع ذیربط مشخص است.

وی به حمایت قانونی از آمران و ناهیان اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی با تشکیل شعب ویژه و اختصاصی در دادگاه‌ها و دادسراها رسالت و تکلیف حمایتی خود را انجام می‌دهد و رییس قوه قضائیه نیز اخیرا تمامی شعب دادگستری‌ها و دادسراها را مکلف به حمایت از اجرای این قانون کرد.

ملکی سوء جریانات اداری، فساد اداری، ناهنجاری‌های اجتماعی و مشخصا نوع پوشش مردم و بدحجابی را از مصادیق منکر دانست و گفت: منکر فقط بی حجابی نیست بلکه شامل منکرات دیگر و ابعاد دیگر می‌شود که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی در ادامه به نقش رسانه‌های در ترویج این فریضه اشاره کرد و افزود: هرگونه کار رسانه‌ای باید مستند و به دور از اخبار نادرست و حمایت از شخص یا جریان خاصی باشد. رسانه‌هایی که رعایت ضوابط و چارچوب‌های قانونی را دنبال می‌کنند همواره مورد حمایت دستگاه قضایی هستند‌.

به گزارش ایسنا، در این نشست، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ساوه نیز به عدم احضار خبرنگاران به دستگاه قضایی از زمان حضور خود در این جایگاه اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها بر اساس قانون مطالبه‌گری حقوق عامه را به صورت جدی پیگیری کنند، همچنین باید در حوزه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت بیشتری داشته باشند.

مجید علیپور تصریح کرد: رسانه‌ها در کنار انعکاس اخبار گوناگون، اعتماد، فضای روانی آرام و ‌نشاط اجتماعی را با انتشار اخبار امیدبخش به جامعه هدیه کنند و با ظرفیت‌سازی جامعه، فضای عمومی را به سمت تقویت اعتماد مردم نسبت به نظام آماده کنند.

وی با تاکید براینکه فعالیت رسانه‌ها به عنوان ضابطین قضایی نیازمند ساختار قانونی است، گفت:دستگاه قضایی از رسانه‌هایی که نقد منصفانه و‌ دور از تخریب داشته باشند، حمایت خواهد کرد.

سرهنگ حجت‌الله دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه بر لزوم اتخاذ راهکارهای قضایی و حمایت‌های لازم برای پیشگیری از وقوع جرم و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها از بازوان حمایتی احیای این فریضه و خبرنگاران خواستار حمایت قضایی برای احیای آن هستند.

به گزارش ایسنا، در این نشست نحوه حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر بررسی و مقرر شد، آموزش‌های لازم برای تقویت امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group