چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه گفت:  خطر وقوع حریق بزرگ در مجتمع فناوری زیست پسماند این شهرستان رفع شد .

محمدرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: یک کارخانه پسماند واقع در اتوبان ساوه به تهران پس از تقاطع اتوبان ساوه به همدان طعمه حریق شده بود که با تلاش جدی آتش نشانان ساوه، شهر صنعتی و زرندیه اطفاء شد .

وی بیان کرد: این حریق از ساعت ۱۱ صبح امروز به وقوع پیوست و پس از ۶ ساعت با حضور ۲۰ آتش نشان و ۷ دستگاه خودروی آتش نشانی اطفا شد و و هم اکنون نیز در عملیات ایمن سازی و لکه گیری اطفاء کامل توسط سه خودروی آتش‌نشانی شهرداری ساوه و ۱۰ آتش‌نشان ادامه دارد تا آتش به طور کامل خاموش و بروز آتش سوزی جدید جلوگیری شود .

برزگر در در خصوص علت وقوع آتش‌سوزی در این کارخانه پسماند گفت: هنوز علت دقیق و اصلی وقوع حریق مجتمع فناوری زیست پسماند مشخص نیست اما به نظر می‌رسد سهل انگاری و بی احتیاطی و یاد خودسوزی پسماندها در اثر فعل و انفعالات شیمیایی بر اثر دمای بالا علت اصلی وقوع حریق باشد .

وی اظهار کرد: با وجود اینکه شدت حریق با گذشت یک ساعت از وقوع آن تشدید شده بود اما خوشبختانه این آتش‌سوزی خسارت جانی در بر نداشته است و در خصوص میزان خسارت مالی نیز کارشناسان امر اظهار نظر خواهند کرد .

به گفته برزگر عملیات اطفای حریق مجتمع فناوری زیست پسماند ساوه برای سازمان آتش نشانی بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است که این هزینه بیشتر مربوط به میزان فوم اطفای حریق مصرفی ( کف آتش نشانی ) است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group