جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

مسئول برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی از برگزاری این همایش در 230 نقطه شهر و روستای استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی چاوشی در آئین آماده سازی لباس ‌ های ویژه همایش جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که امسال در شهرها و روستاهای مختلف استان مرکزی بالغ بر 75 هزار مادر و فرزند شیرخواره در این همایش شرکت کنند.

وی از آماده سازی بیش از 50 هزار دست لباس متحدالشکل ویژه همایش با سربند "یا صاحب الزمان (عج)" در سراسر استان خبر داد و افزود: لباس ویژه همایش که بر تن شیرخوارگان می شود توسط خادمین مجمع بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) در اماکن برگزاری نظیر مصلی ‌ ها، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ‌ ها به صورت رایگان بین مادران توزیع می‌شود.

چاوشی همچنین به پخش زنده این مراسم از طریق صدا و سیمای استان مرکزی(شبکه آفتاب) با هماهنگی استانداری مرکزی اشاره کرد و از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و تمامی دستگاههای خدمات رسانی استان مرکزی به منظور برگزاری باشکوه این همایش دعوت به همکاری کرد.

وی از همایش شیرخوارگان حسینی به عنوان بزرگترین و عظیم ترین اجتماع سالانه بانوان در سراسر کشور یاد کرد و افزود: به دلیل حجم بالای جمعیت شرکت کننده در همایش، حضور دستگاههای امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس، آتش نشانی و نیز کارکنان خدوم راهنمایی و رانندگی و پلیس در هرچه بهتر برگزار کردن مراسم ضروری و موجب قدردانی خادمین همایش است.

به گفته چاوشی همایش سراسری امسال همزمان در 6250 نقطه از ایران و 45 کشور جهان در اولین جمعه از ماه محرم مصادف با 15 شهریورماه در تمامی شهرها و روستاهای استان مرکزی راس ساعت 8.30 صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از سخنرانی، آئین مرثیه ‌ سرایی و عزاداری در رثای طفل شیرخواره امام حسین (ع) آغاز خواهد شد.

وی افزود: بنا بر هماهنگی ‌ های بعمل آمده در اجلاسیه مسئولان بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر (ع) که همه ساله در ایام دهه کرامت در مشهد مقدس برگزار می‌شود مقرر شده است که راس ساعت 10 صبح به صورت سراسری در کل جهان مادران اطفال شیرخوار با روی دست گرفتن کودکان خود نذرنامه سراسری را قرائت کنند تا ضمن به تصویر کشیدن مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) فرزندان خود را بطور نمادین برای سربازی و یاری امام زمان (عج) آماده کنند. در این نذرنامه خطاب به حضرت صاحب الزمان(عج) این گونه می گوئیم: " یا صاحب ‌ الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می ‌ کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین(ع)، یا علی ‌ اصغر (ع) ادرکنی".

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group