شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، سومین جشنواره ملی اقوام ایرانی در ساوه آغاز بکار کرد .

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه در حاشیه افتتاح این جشنواره در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: سومین جشنواره اقوام ایرانی همراه با صنایع دستی، سوغات و نیز اجرای موسیقی اقوام ایرانی تحت نظارت اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری ساوه در محل دریاچه تفریحی این شهر افتتاح شد .

رضا ایاز با بیان اینکه این جشنواره به همت شرکت یگانه تجارت راه سبز ابریشم به مدت یک هفته در این مجموعه تفریحی آماده پذیرش علاقه مندان است، افزود: رونق اقتصادی و حمایت از تولید ملی و نیز تقویت شور و نشاط اجتماعی در دهه ولایت و هفته دولت از مهمترین اهداف برپایی این جشنواره است .

وی افزود: در اين جشنواره آداب و رسوم، ويژگیهای فرهنگی، صنايعدستی، سوغات، بازیهای بومی و محلی و موسيقی محلي اقوام ايرانی به نمايش گذاشته می شود. بالا بردن سطح آشنايی و آگاهی مردم نسبت به اقوام ايراني و ايجاد نشاط اجتماعی در راستای كاهش آسيب های اجتماعی از دیگر اهداف این برپایی این جشنواره است .

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه در اين جشنواره ۵ سياه چادر و ۵۰ غرفه براي عرضه سوغات و صنايع دستی داير شده است. اجرای موسیقی های سنتی ایرانی توسط اقوام مختلف، برگزاری کارگاه های صنایع دستی، غرفه های عرضه لباس سنتی و بازدید از اماکن و بناهای تاریخی شهرستان ساوه در قالب تورهای معرفی جاذبه های تاریخی نیز در این جشنواره پیش بینی شده است .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group