جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

همزمان با فرا رسیدن هفته بهزیستی، در مراسمی با حضور معاون بهزیستی استان مرکزی، معاون فرماندار ساوه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس بهزیستی ساوه و جمع دیگری از مسئولان محلی نخستین موسسه اشتغال یابی وابسته به اداره بهزیستی ساوه تحت عنوان موسسه غیرانتفاعی پایدار میثاق مهر ساوه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان مرکزی در این آئین گفت: در گذشته از هر نوع معلولیتی، محرومیت و یا محدودیت تعبیر می‌شد، اما امروزه چنین شرایطی وجود ندارد چرا که انسان‌های معلول با دیگران تنها تفاوت‌های ظاهری دارند در حالی‌که از توانمندی و استعدادهای بالایی برخوردار هستند.

کیانوش امینی افزود: تفاوت‌های ظاهری جامعه هدف مجموعه بهزیستی باید در مراکزی مورد واکاوی قرار گیرد تا تفاوت‌های تحصیلی، روزمرگی، شغلی و ... آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: موسسه‌های اشتغال‌یابی وابسته به بهزیستی برای اهمیت دادن به تفاوت‌های شغلی جامعه هدف بهزیستی تاسیس و نسبت به برآوردن مطالبات معلولین در حوزه اشتغال فعالیت می‌کند.

امینی افزود: فعالیت موسسات اشتغال‌یابی وابسته به بهزیستی در شهرهای مختلف به منظور نادیده نگرفتن توانمندی و استعدادهای شغلی معلولان است و متناسب با توانمندی آنان اشتغال لازم را برای آنها فراهم کرد.

وی به راه‌اندازی این موسسات در سایر شهرهای استان نظیر اراک گفت: بسته به پتانسیل و ارائه درخواست از سوی متقاضیان در قالب موسسات غیرانتفاعی مجوزهای لازم صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس بهزیستی ساوه نیز گفت: ایجاد کسب و کار برای معلولان متناسب با وضعیت معلولیت آنان از اهداف راه‌اندازی این موسسات است و به گونه‌ای خدمات لازم را ارائه خواهند داد تا هیچ معلول توانمندی که متقاضی اشتغال است، در منزل نمانند.

فاطمه آرزومند افزود: آموزش‌های مهارتی به صورت رایگان برای ایجاد اشتغال اولین گام این موسسات در تحقق اهداف آنان است چرا که بسیاری از افراد جامعه هدف بهزیستی، توانایی کارکردن را دارند، اما از آموزش‌های لازم برخوردار نیستند که در سایه آموزش این موسسات زمینه اشتغال آنان فراهم می‌شود.

وی افزود: استعدادیابی برای ایجاد اشتغال متناسب با میزان معلولیت مرحله بعدی فعالیت این موسسات است و امیدواریم با مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران گامی در جهت اشتغال جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group