پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: اجرای برنامه های شادی آفرین و تفریحات باید منضبط و منطبق بر شرع و قانون باشد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: وظیفه حاکمان اسلامی پاسخگویی در برابر مطالبات مردمی است و از برپایی میز خدمت در نماز جمعه در راستای پاسخگویی به مشکلات مردمی تقدیر می کنیم .

وی به در پیش بودن پنج مردادماه چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد: برپایی نماز جمعه در سراسر کشور از برکات نظام اسلامی است. نماز جمعه قطب فرهنگی، میزخدمت و بصیرت سیاسی است و تریبون نظام اسلامی محسوب می شود و در استان مرکزی در ۳۳ نقطه این فریضه دینی و سیاسی اقامه می شود .

وی بر مشارکت آحاد مختلف مردم در برپایی برنامه های سالروز اقامه نماز جمعه تأکید کرد و افزود: آگاه سازی مردم در خصوص حضور مدیران در قالب میز خدمت ضروری است .

وی تصریح کرد: معرفی کارآمدی نظام اسلامی توسط مدیران از نقاط قوت است و تریبون نماز جمعه در اختیار همه مدیران و افراد، فارغ از جریانات جناحی و حزبی است .

وی در ادامه با اشاره به دستور دوم جلسه مبنی بر ضوابط و شرایط تفریحات سالم، جشن ها و مراسم شادی، بر پرهیز از یکجانبه نگری در این حوزه تأکید کرد و افزود: هرگونه شادی باید منضبط و منطبق با شرع و قانون باشد .

میرزایی تصریح کرد: ضابطه مندی شادی و تفریحات سالم باید در قالب اعمال سیاست های نظام و با استفاده از توان هنرمندان بومی صورت گیرد. همچنین درصدی از فروش بلیط برنامه های شادی در قالب کنسرت ها در حوزه تقویت فعالیت‌های فرهنگی شهرستان هزینه شود .

به گزارش ایسنا، معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از حمایت های شورای فرهنگ عمومی از هنرمندان تقدیر کرد و افزود: فعالیت های هنری نباید موجب سرشکستگی نظام اسلامی شود .

افشین حسینی، با اشاره به تغییر ذائقه مردم در اجرای کنسرت ها و تناسب آن با فرهنگ غربی اظهار کرد: برخورد سلبی با این رویه جواب عکس خواهد داد و باید سازوکاری برای پرهیز از اجراهای هیجانی در کنسرت ها اتخاذ کرد تا موسیقی در کشور با فرهنگ غربی عجین نشود .

وی افزود: اجرای هیجانی موجب ایجاد تنش در جامعه می شود و خوانندگانی که چنین رویه ای را پیش بگیرند در لیست سیاه مجموعه ارشاد قرار می گیرند .

حسینی افزود: باید تلاش کرد تا ذائقه مردم را به عقب برگرداند و اجرا کنندگان هم براساس ضوابط و دستورالعمل ها اقدام به برپایی برنامه های شادی و کنسرت کنند .

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز بر معرفی توانمندی ها و اقدامات ادارات در نماز جمعه با برپایی نمایشگاه ها و سایر ابزار اطلاع رسانی تأکید کرد .

علی میرزایی افزود: باید عملکرد نظام در قالب فعالیت ادارات و نهادها توسط مدیران گزارش داده شود .

وی در ادامه گفت: مقوله هنر یک مقوله حساس است و باید با هنرمندی خاصی با هنرمندان رفتار کرد. باید با هنری که متعالی بخش نیست مخالفت کرد و به دنبال اعتلای هنر بود .

فرماندار ساوه خواستار تشکیل نشست هایی با هنرمندان به منظور پیگیری مطالبات هنرمندان و نیز بررسی نقاط قوت و ضعف فعالیتهای هنری و فرهنگی شد .

وی با تقدیر از نگاه انبساطی مجموعه شهرستان به مقوله هنر، گفت: انتقال صحیح پیام هنر و تبیین درست تولید محتوا منطبق بر ضوابط قانونی و شرعی از اهمیت خاصی برخوردار است .

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: دستورالعمل اجرای برنامه‌های شاد و تفریحات سالم باید به خوبی تدوین و از خط قرمز ها دوری کرد .

وی تصریح کرد : اجرا کنندگان کنسرت و برنامه های هنری باید صلاحیت اجرا داشته باشند و اجازه ندهیم هر کسی خود را هنرمند تلقی کند .

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: پرهیز از هرگونه اقداماتی که منجر به ایجاد زمینه لهو و لعب شود و نیز عدم ضابطه مندی در نرخ و قیمت برنامه‌های شادی نظیر کنسرت ضرورت دارد .

بزرگداشت چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه، اجرای فعالیت های فرهنگی در سالروز اقامه نماز جمعه با شعار قلب فرهنگی شهر، ضابطه مندی برنامه های شادی و تفریحات سالم، نرخ گذاری مصوب قیمت بلیط کنسرت ها و برنامه های شادی آفرین، مشخص شدن حدود برنامه ها و پرهیز از فرهنگ غربی در اجرای کنسرت ها،از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group