جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

رییس بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه گفت: این بیمارستان در ارتقای هتلینگ بیمارستانی جزو بیمارستان‌های تامین اجتماعی پیشرو در سطح کشور است.

دکتر سیدفرهاد سبط ‌ طباطبایی یزدی به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی ( 19 لغایت 25 تیرماه) در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، به تشریح اقدامات صورت گرفته و در دست اجرا به منظور ارتقای هتلینگ بیمارستانی اشاره کرد و افزود: بیمارستان شهید چمران ساوه در سال 1378 با 50 تخت فعال و در زمینی به مساحت 17 هکتار فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به خدمات بستری، حجم مراجعین به حدی رسید که با توجه به فعال شدن 96 تخت بیمارستان نیاز به افزایش تخت به علت افزایش مراجعین امری ضروری بود.

وی افزود: در سال 1395 با تغییرات در ساختار بخش‌های بستری و بهسازی بخش‌های بستری تعداد 28 تخت به ظرفیت بیمارستان اضافه شد و ظرفیت بیمارستان به 124 تخت ارتقا پیدا کرد و هم اکنون با بالاترین ظرفیت در سالهای اخیر در حال خدمات رسانی به مراجعین بوده به طوری که ضریب اشغال تخت این بیمارستان در حدود 85 درصد است.

او بیان کرد: اورژانس بیمارستان نیز در سال 95 بازسازی شده و فضای فیزیکی آن نیز افزایش یافته و با مساحتی بیش از 600 متر مربع و 15 تخت بستری موقت که قابلیت ارتقاء تا 25 تخت را داراست در حال ارائه خدمات اورژانسی به مراجعین است. واحد رادیولوژی و تصویربرداری بیمارستان به طور کامل بازسازی شده و دستگاههای آنالوگ قدیمی با دستگاه تصویربرداری دیجیتال جایگزین شده و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال دستگاه CT SCAN 116 اسلایس با دستگاه سی تی اسکن تک اسلایس قدیمی جایگزین شده که از کیفیت بالایی در تصویر برداری برخوردار بوده و کمک فراوانی جهت انجام امور تشخیصی به پزشکان می کند.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه تصویربرداری و کمبود پزشک متخصص رادیولوژی و عدم تمایل متخصصین جهت همکاری با بخش‌های دولتی است و این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی در کل کشور شده که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح کلان این مشکل نیز مرتفع شود و در کنار دستگاههای مدرن و پیشرفته تصویر برداری پزشکان متخصص نیز جهت بالا بردن کیفیت امور تشخیصی خدمات مطلوب به بیماران ارائه دهند.

وی در ادامه گفت: همچنین پروژه ساخت و بازسازی در بیمارستان با اعتباری در حدود 15 میلیارد ریال در سال 97 انجام شد که می توان به ساخت بخش نوزادان و NICU و استریل مرکزی و همچنین بخش‌های بلوک زایمان و فیزیوتراپی اشاره کرد . بلوک زایمان در حال حاضر از سیستم سنتی خارج شده و با سیستم LDR ساخته شده است که فرآیند لیبر زایمان و دو ساعت پس از زایمان در یک اتاق با یک تخت و برای یک مادر انجام می شود. تخت اتاق LDR قابل تبدیل به وضعیت‌های مناسب برای لیبر و زایمان است. مادر از دو ساعت پس از زایمان تا زمان ترخیص به بخش منتقل می‌شود. طراحی این اتاق‌ها به صورتی است که امکان حضور همراه جهت تقویت روحیه مادران باردار وجود دارد .

دکتر طباطبایی در ادامه گفت: در سال گذشته اقدامات موثری جهت ارتقاء هتلینگ بیمارستان صورت گرفته که می‌توان به مکان‌های عمومی و ورودی درمانگاه و سالن‌های انتظار درمانگاه و همچنین نوسازی کلیه تخت‌ها و تجهیزات مرتبط با بیمار اشاره کرد. در راستای بهبود هتلینگ بیمارستان، نور محوطه بیمارستان به طور کامل اصلاح شده و ماشین آلات نظافت اتوماتیک خریداری شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز برنامه ارتقاء هتلینگ به صورت جدی در حال انجام است و در این راستا بوفه جدید ساخته شده و انبار پسماند و زباله نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است. طرح نوسازی و توسعه ICU ، CCU ، با صرف هزینه‌ای بالغ بر 2.4 میلیارد با هدف افزایش تخت و همچنین تاسیس واحد فیزیوترراپی با 8 کابین از مهمترین طرحهای در دست اجراست. برنامه هتلینگ این بیمارستان با هدف افزایش رفاه و آسایش مراجعین و بیماران به طور جدی دنبال می‌شود .

این مقام مسئول در بیمارستان شهید چمران ساوه ادامه داد: از دیگر مزیت‌های منحصر بفرد این مرکز درمانی در سطح بیمارستان‌های سطح شهرستان و حتی در سطح استان جذب متخصص جراح عمومی زنان بوده است تا با استقرار این پزشک متخصص جراحی زنان از مراجعه بانوان به مراکز درمانی سایر شهرهای کشور جلوگیری شده و در این مرکز درمانی خدمات مرتبط با این حوزه را دریافت کنند.

وی گفت: در زمینه ارتقا خدمات سرپایی نیز بیمارستان با بالاترین ظرفیت در حال خدمت رسانی به مراجعین است که روزانه به طور متوسط حدود هزار مراجعه به درمانگاه تخصصی و عمومی بیمارستان وجود دارد و این مراجعین با مراجعه به درمانگاههای تخصصصی شماره یک و دو و درمانگاه ارتوپدی خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group