جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

مدیر مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه گفت: از ابتدای تیرماه محصول پسته باغات شهرستان ساوه به مرحله مغزدهی رسیدند.

عباس اصغری مقدم در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، پسته کاری را مانند سایر فعالیت‌های باغی شامل سه مرحله کاشت، داشت و برداشت دانست و اظهار کرد: هم اکنون باغات پسته شهرستان ساوه در مرحله داشت بسر می برند و عملیات کوددهی و مبارزه با آفات احتمالی و نیز آبیاری در پروسه زمان بندی شده به منظور عملکرد بهتر در دستور کار است.

وی به ساماندهی و اصلاح باغات پسته طی چند سال اخیر نظیر هرس و پیوند زنی اشاره کرد و گفت: با تدوین تقویم زمانی تغذیه باغات پسته براساس فصول سال و نوع تغذیه، گام موثری در افزایش عملکرد تولید محصول پسته برداشته شده است، به گونه‌ای که خسارت ناشی از آفات پسته به حداقل رسیده است.

اصغری مقدم با اشاره به بروز سرمازدگی بهاره در شهرستان گفت: خوشبختانه سرمای بهاره و سیل فروردین ماه خسارتی به باغات پسته مجتمع کوثر وارد نکرد و امسال نیز پیش بینی می شود مانند سال گذشته شاهد عملکرد مطلوب در میزان تولید باشیم و حتی افزایش چنددرصدی در عملکرد تولید دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه با احداث ۲۴۰ هکتار باغ پسته که ۲۱۰ هکتار آن فندوقی و احمد آقایی بوده و ۲۰ هکتار رقم اکبری و ۱۰ هکتار کله قوچی است، در راستای اشتغال، تولید و خلق ثروت فعالیت می‌کند و موفق به کسب سه عنوان کارآفرین برتر و دو عنوان تولید کننده نمونه پسته در سطح کشور و استان شده است.

مجتمع كشت و صنعت کوثر ساوه یكی از زیرمجموعه های بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان كشور است که با ایجاد زمینه اشتغال جمعی از مددجویان تاكنون توانسته گام موثری در راستای تحقق اهداف این بنیاد در راستای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان بردارد. این مجتمع با هدف اصلاح، تربيت و ايجاد زمينه بازگشت شرافتمندانه زندانيان به جامعه تاسيس شده و در حدود 40 کيلومتری جاده ساوه - همدان در دشت لوئين ساوه واقع شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group