چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

همایش بهینه سازی مصرف و تعامل با صاحبان صنایع جهت گذر از ایام پیک 98 در شهر صنعتی کاوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، این همایش با همت شرکت شهر صنعتی کاوه و با حضور مدیران و کارشناسان شرکت توزیع برق استان مرکزی و شهرستان ساوه و جمعی از صاحبان صنایع در شرکت شیشه کاوه (کاوه فلوت) برگزار شد.

مدیر توزیع برق شهرستان ساوه در این همایش گفت: برق صنایع مستقر در شهر صنعتی کاوه از یک پست برق400 کیلو وات، یک پست برق 230 کیلو وات و همچنین چهار پست برق 63 کیلو وات تامین می‌شود.

محمد مطهری با اشاره به توسعه و رشد روزافزون شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: دو پست 63 کیلو وات برای آینده پیش بینی شده است که در آینده در صورت نیاز، با تامین اعتبار به ظرفیت فعلی افزوده می‌شود .

وی با اشاره به اینکه بیش از 600 اشتراک برق صنعتی در شهر صنعتی کاوه واگذار شده است، افزود : 85 مشترک شهر صنعتی بالای یک مگا ولت و در حدود 581 مشترک صنعتی زیر یک مگا ولت در مجموعه شهر صنعتی کاوه وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته 527 قرارداد همکاری فی مابین شرکت توزیع برق شهرستان ساوه با بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و اداری منعقد شد که 320 مورد آن متعلق به صنایع شهر صنعتی کاوه بوده است .

مطهری با تقدیر از همکاری صنایع در سال گذشته تصریح کرد: در سال جدید 278 قرارداد منعقد شده است و امیدواریم که هرچه سریعتر بتوانیم با انعقاد قرارداد در بخش‌های مختلف با کمترین میزان خاموشی از تابستان 98 عبور کنیم .

وی گفت: طرح‌های تعطیلات و تعمیرات، ذخیره عملیاتی و بهره‌گیری از مولدهای خود تامین، به عنوان برنامه‌های تشویق محور در دستور کار قرار دارند.

مدیر توزیع برق شهرستان ساوه یادآور شد: جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته، کاهش بار در ساعات اوج به مدت پنج روز مستمر کاری و کاهش ۲۴ ساعته بار به عنوان طرح کاهش یا قطع بار برنامه ریزی شده صنایع به شمار می‌روند .

به گزارش ایسنا، مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع استان مرکزی نیز گفت: واحدهایی که برای کاهش مصرف برق با شرکت توزیع برق همکاری کنند از تشویق‌هایی نظیر تخفیف در قبوض برق مصرفی برخوردار خواهند شد .

داود منصوری با اشاره به بارندگی‌های خوب امسال و عملکرد بهتر نیروگاهای برقابی گفت: با مدیریت مصرف برق در بخش صنعت می‌توانیم تابستان امسال را با حداقل خاموشی سپري نماييم .

وی از راه اندازی نرم افزار (اپلیکیشن) اعلام و ثبت خاموشی در مرکز فوریت‌های برق استان مرکزی در زمینه اطلاع رسانی خاموشی‌ها به مشترکان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این نرم افزار در مرحله تست است و مشترکان می‌توانند با نصب این اپلیکشن بر روی تبلت و یا گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید از خاموشی‌های احتمالی اطلاع حاصل کنند.

مهرنوش رفیعی مدیر دفتر مدیریت مصرف نیز در این جلسه گفت: ساعت اوج بار، ساعتی از شبانه روز است كه مصرف برق به حداكثر می رسد؛ این زمان، بین ساعت های «12 تا 16» و «20 تا 24» در شبانه روز است . 

وی افزود: ضریب محاسبه هزینه برق در ساعت های هفت صبح تا 20 عصر، یك است؛ این ضریب در ساعت های 20 تا 24 شب، 2.5 محاسبه می شود و در بین ساعت های 24 تا هفت صبح یك چهارم حساب می شود .

رفیعی تصریح کرد: وزارت نیرو با هدف مدیریت تقاضا در زمان اوج مصرف، طرح‌هایی را در دستور كار قرار داده است كه اجرای آن، هم گذر از اوج مصرف برق (پیك) بدون اعمال خاموشی را به دنبال دارد و هم مشتركان برق می‌توانند از پاداش‌های همكاری با این طرح‌ها برخوردار شوند . 

در ادامه خانم رجبی مشاور و پیمانکار شرکت توزیع استان مرکزی به تشریح برنامه‌ها و طرح‌های تشویقی و همچنین راهبردهای کاهش مصرف برق در صنایع پرداخت.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در پایان این همایش از 10 صنعتگر موفق در زمینه طرح تعطيلات، تعميرات و كاهش مصرف برق در پيك بار تابستان 97 با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group