پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه در فتح خرمشهر ید واحده بودیم، گفت: به برکت قدرت بازدارندگی نظام اسلامی و افتخاراتی نظیر فتح خرمشهر، هیچ قدرت به ظاهر نظامی جرات حمله به ایران را ندارد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی در آیین گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در سالن سلمان ساوجی ساوه اظهار کرد: عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد سمبل مقاومت ملت ایران علیه جبهه کفر بود.

وی بیان کرد: این عملیات در سه مرحله طراحی شد اما در چهار مرحله شامل عبور از رودخانه کارون و رسیدن به جاده اهواز خرمشهر، رسیدن به مرزهای بین المللی، شکستن همینه دشمن و ورود به خرمشهر اجرایی شد.

وی پیش بینی یک عملیات پشتیبانی را از دیگر ماموریت های این عملیات بیان کرد و افزود: با انتخاب فکه به عنوان منطقه عملیاتی پشتیبانی و تشکیل چهار قرارگاه عملیاتی مشترک سپاه و ارتش شامل قرارگاه فتح، مصر، قدس و فجر با گردان های رزمی و دفاعی، ترکیب مبارکی از رزمندگان سپاه، ارتش، بسیج را شکل شد و به عنوان ید واحده عملیات را اجرا کردند.

سردار فضلی افزود: با جانفشانی و مجاهدت رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر به گونه ای عمل شد که دشمن جز تلفات جانی و مالی چیز دیگری نداشت و روز به روز توان رژیم بعث عراق تحلیل می رفت و مناطقی که دشمن بدان تجاوز کرده بود به تصرف رزمندگان اسلام در می آمد.

وی بیان کرد: خرمشهر نماد مقاومت و ایثار ملت ایران است چرا که مقاومت رزمندگان و مردم خرمشهر امید عراقی‌ها را ناامید کرد و تمام معادلات دشمن را بر هم زد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع شهر خرمشهر امداد الهی بود که با جانفشانی رزمندگان اسلام محقق شد و ملت ایران طعم شیرین مقاومت و پایداری را چشیدند.

وی تاکید کرد: به فرموده امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد و اگر امداد الهی نبود امکان رهایی این شهر از اشغال رژیم بعث عراق وجود نداشت.

سردار فضلی با تأکید بر اینکه در فتح خرمشهر، ارزش های اسلامی فتح شد، افزود: ملت ایران در فتح خرمشهر به تمامی اهداف خود دست یافت و ۵۴۰۰ کیلومتر از جغرافیای سرزمینی ایران آزاد شد و مرزهای اشغال شده به تصرف سپاه اسلام درآمد و بیش از ۲۰ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته و زخمی ارتش بعث بر جای گذاشت.

سردار فضلی در ادامه با تأکید بر اینکه ملت ایران در جنگ نظامی با مقاومت و پایداری پیروز شد، افزود: در جنگ اقتصادی نیز با مقاومت و پایداری پیروز خواهیم شد.

وی گفت: اگر تهدیدات دشمن امروز فقط توخالی است و جرات حمله نظامی ندارد به برکت فتح خرمشهر و قدرت بازدارندگی ملت ایران است.

به گفته سردار فضلی امروز ملت ایران گرچه با مشکلات فراوانی مواجه است اما همواره پای آرمان های انقلاب و نظام ایستاده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: سوم خرداد از ایام الهی است روزی که باعث شد ملت ایران به عزت و عظمت دست یابد و دشمنان مایوس شوند.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: در سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر ایران اسلامی به دنیا فهماند که انقلاب ماندنی است.

وی بیان کرد: برگزاری آیین گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر فرصتی است برای یادآوری خاطرات آن دوران سراسر افتخار و گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. با بزرگداشت خاطرات آن دوران به دشمنان ثابت خواهیم کرد که گام دوم انقلاب را محکم تر از گام اول خواهیم برداشت.

در پایان این مراسم از تنی چند از خانواده معظم شهدای عملیات بیت المقدس با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group