سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی گفت: 200 زندانی جرایم غیرعمد استان مرکزی با رقم بدهی بالغ بر 38 میلیارد تومان چشم انتظار آزادی هستند.

محمدحسن حسین‌بیگی در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این تعداد زندانی در سال‌جاری با رایزنی از طریق دستگاه قضائی در راستای پذیرش دادخواست اعسار محکومان جرایم غیرعمد و نیز مذاکره برای گذشت شاکی، تامین بخشی از بدهی از طریق نقدینگی محکوم، اعطای وام ستاد دیه، کمک بلاعوض ستاد دیه و مشارکت خیرین آزاد شوند.

وی در ادامه میزان مشارکت خیرین استان در جشن گلریزان سال قبل را قریب به دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با مشارکت خیرخواهانه مردم نوعدوست استان مرکزی و کمک‌های ستاد دیه 420 زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته آزاد و به جامعه برگشتند.

این مقام مسئول در اداره کل ستاد دیه از استان مرکزی به عنوان استان خیرخیز کشور یاد کرد که همواره در امور خیر پیشگام هستند و پیش‌بینی می‌شود در جشن گلریزان سالجاری نیز به همان میزان سال قبل و حتی بیشتر از آن مشارکت مردم را در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شاهد باشیم.

وی در ادامه گفت: بدهکاران و محکومان مالی شامل بدهی مالی و چک رتبه اول زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن محکومین مهریه، نفقه، دیات شامل تصادفات و حوادث کارگاهی در رده‌های بعدی قرار دارند.

حسین‌بیگی با تقدیر از مشارکت خیرخواهانه مردم استان مرکزی در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: با گذشت یک هفته از ماه مبارک رمضان تاکنون بالغ بر 400 میلیون تومان از سوی مردم استان مرکزی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شده است و ستاد دیه استان نیز تعهد می ‌ دهد دو برابر میزان مشارکت مردم استان در آزادسازی زندانیان را برای این امر مقدس اختصاص دهد.

وی در ادامه گفت: زندانیان جرایم غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که نه بر حسب سوء نیت مجرمانه بلکه بواسطه ارتکاب جرایمی از روی جهل به قانون یا ناخواسته و غیرمنتظرانه بدهکار مالی یا دیه شده و به دلیل عدم بضاعت مالی و ناتوانی قادر به تامین بدهی خود نیستند و تحت حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند.

به گفته حسین‌بیگی، جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی، به منظور مشارکت در یاری رساندن به زندانیان نیازمندی که به واسطه عدم کفایت دارائی ،قادر به پرداخت جرایم نقدی و یا رد عین یا مثل یا قیمت دیه و ضرر و زیان ناشی از جرم نباشند، اصلی‌ترین ماموریت ستاد دیه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group