جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه، ‌گفت: زیر ساخت های فیزیکی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این شهرستان فقیر است و ظرفیت های موجود با جمعیت کنونی همخوانی ندارد.

«حسین محمودی فر» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ افزود: شهر 220 هزار نفری ساوه‌ اکنون یک مجتمع فرهنگی و 2 باب سالن برای اجرای برنامه های هنری دارد که پاسخگوی نیاز گروه های مختلف هنری و جمعیت این شهر، ‌نیست.


وی اظهار داشت: مجتمع فرهنگی ساوه در زمانی ساخته شد که جمعیت این شهر حدود 70 تا 80 هزار نفر بود ولی اکنون جمعیت این شهر به بیش از 220 هزار نفر افزایش یافته و به همین دلیل میزان عرضه برنامه ها با تقاضایی که در جامعه وجود دارد،‌ همخوانی ندارد.
محمودی فر گفت: در چنین شرایطی نیاز است که دولت و شهرداری نسبت به ساخت مجتمع های فرهنگی، سراهای محله و سایر زیرساخت های که مورد نیاز، اقدام کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: انتظار جامعه هنری این است که شهرداری ساوه در خصوص ساخت یک پردیس فرهنگی که نیازهای جمعیتی شهر را برآورده کند، اقدام نماید.
وی اظهار داشت: مشکل کمبود زیرساخت در بخش نوبران و شهر آوه با حدود پنج هزار نفر جمعیت بسیار شدیدتر است و هیچگونه فضای فرهنگی در این شهرها وجود ندارد.
به گفته این مسئول، در شهر غرق آباد نیز ساخت یک مجتمع فرهنگی از سال 1384 آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبار هنوز تکمیل نشده و در مرحله اسکلت و سفت کاری متوقف مانده است.
محمودی فر اظهار داشت: با وجود خرده فرهنگ های متعدد و نیز الحاق 22 منطقه حاشیه ای به شهر ساوه در سال های اخیر که از عوامل اصلی بروز آسیب های اجتماعی است، زیرساخت های فرهنگی و هنری این شهر باید ارتقا یابد.
وی ادامه داد: در شهرستان ساوه هیچ گونه سالن تخصصی سینما وجود ندارد و سینمای کنونی نیز در یک سالن غیر تخصصی و با استفاده از امکانات موجود اداره فرهنگ و ارشاد فعالیت می کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه افزود: مشکل نبود سالن های تخصصی در حوزه موسیقی و تئاتر نیز محسوس است و اکنون در شهرستان ساوه با وجود ساخت تالارهای متعدد، فضای مناسبی برای اجرای کنسرت های موسیقی و نمایش های تئاتر وجود ندارد.
وی همچنین بر ضرورت حمایت از هنرمندان بومی در شهرستان ساوه تأکید کرد و گفت: در حالی که هنرمندان بسیار توانمندی در حوزه های مختلف موسیقی، تئاتر، استندآپ کمدی فعالیت می کنند، لازم است همه ارگان ها از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی و متولیان شهر ساوه در اجرای برنامه های مناسبتی،‌ شاد و کنسرت های موسیقی و تئاتر اولویت را به دعوت از هنرمندان این شهر اختصاص دهند.
در شهرستان ساوه یک هزار و 500 هنرمند در قالب هشت انجمن و حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group