جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

دومین جشنواره «نه به ترقه بازی» به همت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه در این آئین گفت: دومین جشنواره «نه به ترقه بازی» با هدف فرهنگ‌سازی در راستای استفاده نکردن از مواد محترقه در روزهای پایانی سال به‌ویژه شب چهارشنبه‌سوری با حضور جمعی از دانش‌آموزان ساوجی در بوستان امید به همت شهرداری ساوه برگزار شد.

محمدرضا برزگر افزود: دانش آموزان در این جشنواره ضمن فراگیری برنامه‌های پیش بینی شده با موضوع « نه به ترقه بازی» با نوع فعالیت نیروی‌های آتش نشان آشنا شدند.

وی افزود: در روزهای پایانی سال صدای انفجارهای مهیب ترقه و فشفشه علاوه بر اینکه آرامش و آسایش مردم را سلب می کند موجب هدررفت سرمایه های هنگفت خواهد شد از این رو باید موضوع فرهنگ سازی در بین آحاد مختلف جامعه به ویژه سنین دانش آموزی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

برزگر با تاکید بر اینکه صدمات ناشی از ترقه بازی غیر قابل جبران است، تصریح کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر به دلیل فرهنگ سازی در بین مردم و آگاهی بخشی که در جامعه صورت گرفته است شاهد کاهش حوادث و اتفاقات ناگوار چهارشنبه آخر سال هستیم اما باید به گونه‌ای برنامه ریزی و فرهنگ سازی کرد که حوادث این روز به صفر برسد.

وی شدیدترین آسیب های حوادث چهارشنبه آخر سال را مربوط به ناحیه صورت و چشم دانست و افزود: درمان آسیب‌های چشمی بسیار طولانی است و ممکن است حتی طولانی شده و منجر به تخلیه چشم و یا نابینایی شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group